فاضلی: بازاریان در مدرسه سازی و امور خیریه پیشتاز بوده اند

 رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هر کجا صحبت از خیریه بود، اصناف حضور داشتند، گفت: متأسفانه وقتی نوبت به حضور اصناف و بازاریان در سیاست‌گذاری‌ها شد دست رد به سینه اصناف زدند. به گزارش خبرنگار اصناف ایران، علی فاضلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اتاق اصناف ایران با مجمع خیرین سلامت کشور، ضمن گرامی […]

 رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هر کجا صحبت از خیریه بود، اصناف حضور داشتند، گفت: متأسفانه وقتی نوبت به حضور اصناف و بازاریان در سیاست‌گذاری‌ها شد دست رد به سینه اصناف زدند.

به گزارش خبرنگار اصناف ایران، علی فاضلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اتاق اصناف ایران با مجمع خیرین سلامت کشور، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهید مهدی عراقی و یارانش که نقش پررنگی را در انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن آن داشتند، اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه اصناف با خیرین سلامت چیز غریبی نیست و در200 ساله گذشته، اصناف بدون استثنا در تمام عرصه‌های خیر حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان در ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و مراکز بهداشتی و درمانی خیریه در صف مقدم بوده‌اند، ادامه داد: حتی مسجد وحوزه‌های علمیه اغلب در کنار بازار قرار گرفته است که پیوستگی بازار و روحانیت را نشان می‌دهد.

فاضلی با انتقاد از اینکه متأسفانه وقتی نوبت به حضور اصناف و بازاریان در سیاست‌گذاری‌ها شد دست رد به سینه اصناف زده‌اند، افزود: اینکه امروز در برخی مسائل از جمله اقتصادی دچار مشکل شده‌ایم، به دلیل آن است که مسائل اصناف را به دست صاحبان اصلی آن (اصناف) نداده‌ایم.

همچنین سید رضا نیری رئیس مجمع خیرین سلامت نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد تا امضای این تفاهم نامه سبب خیر و گسترش همکاری‌های بیشتر با اصناف شود.

وی با بیان اینکه امام همیشه می‌فرمودند کار مردم باید به خودشان سپرده شود، گفت: امروز دولتمردان به این نتیجه رسیده‌اند که برای حل مشکلات از جمله تجارت و صنعت باید آن را به دست مردم بسپارند و ما هم به عنوان مجمع خیرین سلامت تاکنون سعی کرده‌ایم با بهره‌گیری از 3 هزار و 200 میلیارد تومانی که توسط مردم تاکنون در سراسر کشور جمع شده، بتوانیم امکانات درمانی و بهداشتی را در 2570 مرکز درمانی به مردم ارائه کنیم.

نیری افزود: اکنون این مجمع در سراسر کشور 196 شعبه دارد که در صورت تأمین زمین و تجهیزات، آن را به 300 شعبه خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه اصناف همواره در تمامی شرایط سخت به کشور از جمله به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی پشتیبان نظام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این بازاریان بودند که اعتصاب کردند، مغازه‌هایشان را بستند و با وجود تهدیدهای آن زمان، به عهد خود وفا کردند و حتی در زمان جنگ و حوادث و سوانح تلخ، دست از حمایت خود نکشیدند.

رئیس مجمع خیرین سلامت تصریح کرد: اما اکنون در برخی جاها نقش اصناف خیلی خالی است که باید این نقش پررنگ‌تر شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با امضای تفاهم‌نامه بین اصناف و مجمع خیرین سلامت، از ظرفیت این گروه بزرگ در راستای گسترش عدالت و سلامت مردم بهره‌گیری شود.

تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف ایران با مجمع خیرین سلامت کشور روز یک‌شنبه بین علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و سید رضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت امضا شد.