دیدارهای فشرده رئیس اتاق اصناف ایران با روسای کمسیون اقتصادی و صنایع و رئیس فراکسیون اصناف مجلس/ عملکرد سال 93 و اهم برنامه های سال 94 اصناف روی میز کمسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی

   رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار با روسای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته اتاق اصناف ایران و برنامه های سال جاری اصناف، گفت : قانون نظام صنفی متناسب با فضای کسب وکار نیست و ضروری […]

   رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار با روسای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته اتاق اصناف ایران و برنامه های سال جاری اصناف، گفت : قانون نظام صنفی متناسب با فضای کسب وکار نیست و ضروری است تا اصلاح شود.

به گزارش اصناف ایران علی فاضلی در دیدار با ارسلان فتحی پور رئیس کمسیون اقتصادی ، رضا رحمانی رئیس کمسیون صنایع و معادن و شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، از مجلس شورای اسلامی خواست تا اتاق اصناف ایران را در اجرای برنامه های خود پشتیبانی کنند.

وی در تشریح برنامه های سال 93 اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در مدت کوتاه شروع به کار رسمی هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در نیمه دوم سال 93 ، اتاق موفق به عضویت در 6 کارگروه مهم از جمله عضو کمیسیون های تخصصی دولت، عضو کمیسیون های ذیربط مجلس شورای اسلامی، عضو کارگروه شورای عالی صادرات، عضو کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه، عضو کمیته اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و عضو شورای توسعه صادرات غیر نفتی شد که از جمله مهمترین عملکرد اتاق در سال 93 محسوب می‌شود.

فاضلی اظهار کرد: مساله مهم که مجلس می تواند به اصناف کمک کند در اصلاح و بازنگری بخش هایی از قانون نظام صنفی است که در حال حاضر متناسب با فضای کسب و کار نیست و ضروری است تا متناسب با فضای تجارت امروز مترقی شده و مطابق با نیازهای جامعه صنفی اصلاح گردد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برخی شرایط و مقررات دریافت پروانه کسب یکی دیگر از مشکلات اصناف است، افزود: برخی از این قوانین باعث شده است تا همه فعالان صنفی نتوانند پروانه کسب بگیرند و این اتاق های اصناف کشور را در نظارت بر این واحدها با مشکل مواجه کرده است، لذا در این زمینه نیاز به مساعدت مجلس برای تسهیل شرایط و مقررات برای دریافت پروانه کسب اصناف هستیم.

فاضلی تصریح کرد: اصلاح ساختار مالیاتی صنوف موضوع مهمی است که می‌بایست قانونگذار متناسب با شرایط حاکم بر بازار کار، آنرا مد نظر قرار دهد و همچنین اصلاح ساختار بودجه اتاق‌های اصناف ایران از دیگر برنامه‌های اتاق اصناف ایران در سال 94 است.

فتحی‌پور رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر نقش مهم 3 میلیون نفری جامعه اصناف کشور اظهارکرد: برای پیشبرد مطالبات جامعه‌صنفی، قانون نظام صنفی می بایست به روز شود و مجلس تلاش می کند با اصلاح قانون و یا از طریق تصویب آیین نامه‌های اجرایی در دولت بخشی از کاستی ها را رفع کند.

وی اظهارکرد: در قانون مالیاتهای سال جدید توجه ویژه‌ای به واحدهای صنفی شده و معافیت‌های مالیاتی به برخی از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی داده شده تا کمک بیشتری برای ایجاد حمایت از ایجاد اشتغال ، تولید داخل و توسعه اقتصادی کشور باشد .

شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بیشترین مشارکت مردم و بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی در بخش اصناف بوده که به صورت خاص به آن پرداخته شده و اصناف بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی کشور دارند.

وی افزود: آنگونه که باید به نقش اصناف در کشور اهمیت داده نشده و مجلس تلاش دارد تا بصورت اساسی جایگاه و گستره نقش اصناف تبیین شود.

وی افزود: فراکسیون اصناف با انگیزه بسیار آمادگی تعامل گسترده با اتاق اصناف را دارد و اتاق اصناف ایران با وجود نیروهای کارآمد می تواند سطح تعاملات با فراکسیون اصناف را ارتقاء دهد تا در کمیسیون ها نگاه بهتر و جدی تر به جایگاه اصناف در اقتصاد ایجاد شود.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز از اعلام آمادگی مجلس برای رفع موانع و مشکلات اصناف در ابعاد مختلف خبر داد و افزود: نگاه قالب مجلس توجه و حمایت از اصناف است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

رئیس کمیسون صنایع مجلس، تدوین استراتژی و برنامه های کوتاه ،میان و بلند مدت از سوی اتاق اصناف ایران را حرکتی بسیار موثر و قابل توجه و تقدیر دانست و گفت: حرکت بدون داشتن یک استراتژی مشخص، رفتن به بیراهه است و اقدام اتاق اصناف برای تدوین استراتژی قابل تقدیر است