عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران: مشکلات اصناف کشور در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شد

    عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان گفت: اصناف کشور دارای مشکلات ملی هستند و این مشکلات در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شد. جلال الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: نداشتن نظام بانکی کارآمد در خصوص ارائه تسهیلات به بخش […]

    عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان گفت: اصناف کشور دارای مشکلات ملی هستند و این مشکلات در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شد.

جلال الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: نداشتن نظام بانکی کارآمد در خصوص ارائه تسهیلات به بخش تولید ، نبود حمایت از تولید داخلی ، بالا بودن قیمت مواد اولیه تولید، بالا بودن میزان مالیات و عوارض پرداختی ، نداشتن بیمه تامین اجتماعی و از جمله مشکلات اصناف است که در محضر رئیس جمهور بیان شد.

وی تصریح کرد: در این دیدار رئیس جمهور به بخش خصوصی و اصناف قول مساعد داد تا مشکلات اصناف نیز توسط کارگروهایی که از سوی دولت تعیین می شود، بررسی و مرتفع شود.

شکریه با بیان اینکه اصناف با توجه به سهم بالایی که در اشتغالزایی کشور دارند اما مورد حمایت دولت قرار نمی‌گیرند، افزود: لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی حمایت از بخش خصوصی است که در این زمینه اصناف پیشگام هستند و لازم است دولت توجه بیشتری به صنوف داشته باشد و از کنار مشکلات و مطالبات این قشر آسان عبور نکند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام (دولت و ملت، همدلی و همزبانی) تاکید کرد: شعار امسال از سوی رهبری ضرورت همراه شدن دولت با بخش خصوصی و مردم را بیان می‌کند و لازم است تا با همکاری همه مسئولان این شعار از قوه به فعل تبدیل شود.

شکریه تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال تعاملات بین بخش خصوصی به ویژه اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون باید بیش از پیش همکاری داشته باشند و در سایه تحقق اهداف اقتصادی و رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی کشور گام بردارند.

وی اظهار کرد: مشکلاتی نیز در بخش خصوصی و در بخش اصناف وجود دارد که باید در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود تا دولت از آنها حمایت و موانع قانونی برطرف سازد .