نظارت به جای تعزیر کاهش تخلفات صنفی را در پی داشت

    اتاق نیوز – عضو هیئت رئیسه و مسئول بازرسی اتاق اصناف تهران اعلام کرد: با جایگزینی نظارت به جای تعزیر و سر لوحه قرار دادن تعامل در امور  بازرسی و نظارت برواحدهای صنفی وهمکاری آنان موجب  کاهش تخلفات صنفی در سال گذشته بودیم . حسین درودیان درارتباط با  عملکرد بازرسی و نظارت واحدهای صنفی […]

    اتاق نیوز – عضو هیئت رئیسه و مسئول بازرسی اتاق اصناف تهران اعلام کرد: با جایگزینی نظارت به جای تعزیر و سر لوحه قرار دادن تعامل در امور  بازرسی و نظارت برواحدهای صنفی وهمکاری آنان موجب  کاهش تخلفات صنفی در سال گذشته بودیم .

حسین درودیان درارتباط با  عملکرد بازرسی و نظارت واحدهای صنفی تهران در سال گذشته عنوان کرد: خوشبختانه سال ۹۳ با کاهش ۵۰ درصدی تخلفات صنفی در پایتخت و نیز ۲۳ تا ۲۵ درصدی این تخلفات در سطح کشور رو‌به‌رو بودیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان این مطلب که  نظارت به جای تعزیر وارتقای سطح آموزش و رفتار حرفه ای در راس کار بازرسان اصناف قرار دارد تصریح نمود: از زمانی که نظارت و بازرسی، زیر مجموعه اتاق اصناف قرار گرفته است در صدد بوده‌ایم تا آموزش‌های لازم و در خور شان و منزلت جامعه اصناف به بازرسان ارایه شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک ضمن ابراز خرسندی از رضایت جامعه اصناف نسبت به برخورد بازرسان متذکر شد: اهتمام بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران بر این بوده است تا نبض بازار را به صورت روزانه  در دست بگیرد؛ لذا در این راستا هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بهداشت و درمان و سازمان صنعت معدن و تجارت صورت گرفت.

درودیان حضور بازرسان قلابی در واحدهای صنفی را یکی از بزرگترین مشکلات سال گذشته عنوان کرد و افزود: در پی ورود بازرسان قلابی به برخی از واحد‌های صنفی، پیگیری لازم جهت شناسایی این افراد انجام و موضوع از طریق حراست سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

این مقام مسئول تعداد نیروهای بازرسی اتاق اصناف را کمتر از میزان استاندارد عنوان کرد و افزود: از آنجا که شهر تهران یک کلانشهر با وسعت بالا محسوب می‌شود، وجود تنها ۲۵۰ بازرس نمی‌تواند جوابگوی چالش‌های موجود در این حوزه باشد به همین دلیل مصوبه افزایش نیروی بازرس در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه در حالت تعلیق به سر می برد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در خصوص تعداد واحدهای بازرسی مستقر در سطح پایتخت اذعان داشت: در حال حاضر تنها پنج واحد بازرسی در سطح پایتخت مستقر است که گستره آن در شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق، جنوب غرب و مرکز کشیده شده است. هر یک از واحدهای مزبور باید پاسخ‌گوی بازرسی به چهار منطقه شهرداری باشند که این امر مشکل و خارج از امکانات و توانایی تعداد واحدهای مذکور است.

مسئول بازرسی اتاق اصناف تهران با تاکید بر نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان”دولت و ملت، همدلی و همزبانی ” خاطر نشان کرد: خوشبختانه از گذشته تاکنون میان جامعه اصناف و دولت رابطه‌ای تنگاتنگ و نزدیک وجود داشته و اصناف همیشه یار و یاور دولت بوده است؛ لذا تمام تلاش ما بر این است تا بازرسان اتاق اصناف، تعامل و تکریم را سر لوحه کار خود قرار داده و رابطه‌ای مردم سالارانه با واحدهای صنفی در پیش گیرند.

درودیان ضمن اعلام برنامه‌های پیش روی بازرسی اصناف عنوان کرد: در حال حاضر اخذ بازرسی میدان میوه و تره‌بار پایتخت از سازمان صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌های مهم اتاق در سال جاری به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه رصد کردن قیمت میوه و کمیت و کیفیت آن زیر نظر بازرسی اصناف قرار خواهد گرفت.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم جهت شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گفت: در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، بازرسان اتاق اصناف در خصوص اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی در راستای پلمپ واحدهای فاقد پروانه کسب که دارای بالاترین میزان تخلفات هستند اقدامات لازم را انجام خواهند داد.