فاضلی: دنبال توافق عادلانه در حوزه مالیات هستیم

    رئیس اتاق اصناف ایران از آغاز دور جدید چانه‌زنی مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: در آستانه توافق مالیاتی عادلانه در حوزه مالیات بر مشاغل و مالیات بر ارزش افزوده هستیم. به گزارش اصناف ایران به نقل از مهر، علی فاضلی با بیان اینکه نظام مالیاتی برای اصناف در کشور هم […]

    رئیس اتاق اصناف ایران از آغاز دور جدید چانه‌زنی مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: در آستانه توافق مالیاتی عادلانه در حوزه مالیات بر مشاغل و مالیات بر ارزش افزوده هستیم.

به گزارش اصناف ایران به نقل از مهر، علی فاضلی با بیان اینکه نظام مالیاتی برای اصناف در کشور هم اکنون منطبق بر منطق نیست، گفت: فرار مالیاتی در حوزه‌های مختلف هم اکنون صورت می‌گیرد که ریشه آن به مباحث ضعف قانون مالیاتی کشور بر می‌گردد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اصناف در آستانه نشست با مسئولان مالیاتی کشور برای حصول یک توافق مالیاتی عادلانه هستند و قرار است در هفته جاری، نشست مشترکی میان اصناف و سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: این توافق مالیاتی در سه حوزه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مشاغل و تجهیز فروشگاه‌ها در سراسر کشور به صندوق فروش یا دستگاه‌های pos صورت خواهد گرفت. این در حالی است که در رابطه با صندوق‌های فروشگاهی، ۶ سال از قانون عقب هستیم که باید این را سامان دهیم اما برای سازمان امور مالیاتی و در سه حوزه مذکور، پیشنهاد خاص داریم.