فروش فوق‌العاده برای ماه رمضان جایگزین نمایشگاه‌های طرح‌ ضیافت

     رییس اتاق اصناف کشور اعلام کرد: ماه رمضان امسال نمایشگاه طرح‌ ضیافت برگزار نمی‌شود و به جای آن فروش فوق‌العاده اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی در واحد‌های صنفی مربوطه خواهیم داشت. به گزارش امید به نقل از ایسنا، علی فاضلی اظهار کرد: امسال نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود، چون در […]

     رییس اتاق اصناف کشور اعلام کرد: ماه رمضان امسال نمایشگاه طرح‌ ضیافت برگزار نمی‌شود و به جای آن فروش فوق‌العاده اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی در واحد‌های صنفی مربوطه خواهیم داشت.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، علی فاضلی اظهار کرد: امسال نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود، چون در بحث کالاهای اساسی با کمترین مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه ضیافت در دستور کار قرار نگرفته است.

 

وی گفت: از نمایشگاه های طرح ضیافت ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال چندانی نشد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم امسال فروش فوق‌العاده‌ در واحدهای صنفی مربوطه داشته باشیم و کنترل و نظارت لازم نیز بر واحد‌های صنفی صورت می‌گیرد.

 

فاضلی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان مواد غذایی، زولبیا، بامیه و خرما مصرف زیادی دارند و واحد‌های صنفی مربوطه نیز در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و فروش فوق‌العاده در این زمینه خواهیم داشت که البته جزئیات آن باید بررسی و تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

 

آغاز فروش فوق‌العاده اقلام پرمصرف، 10 روز قبل از ماه رمضان

 

به گفته رییس اتاق اصناف کشور به احتمال زیاد فروش فوق‌العاده از حدود 10 روز قبل از ماه مبارک رمضان برای اقلام پرمصرف برگزار و سعی می‌شود کالاها با قیمت مصوب عرضه شوند.

 

وی درباره افزایش قیمت لبنیات که هر از گاهی و به صورت غیرقانونی در بازار صورت می‌گیرد و نقش نظارتی اصناف در این زمینه گفت: واحد های صنفی براساس تعرفه‌ای که برای سود خود در نظر می‌گیرند کالاها را به فروش می‌رسانند و کمترین تخلف را در واحد‌های صنفی در زمینه‌ فروش لبنیات شاهدیم.

فاضلی تصریح کرد: اتاق اصناف فقط نرخ سود عادلانه را برای خرده فروشان صنوف مختلف تعیین کرده و نظارت های لازم را انجام می‌دهد و بحث قیمت لبنیات و مدیریت در زمینه هر گونه گران‌فروشی از سوی کارخانه‌ها به عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان است.