فاضلی درهمایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال هیچ حمایتی از بنگاه های کوچک تولیدی نشده است/ اصناف حمایت از دولت را با قوت ادامه خواهد داد

    رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بر مبنای فرمایشات رهبری در راستای همدلی و همزبانی تعامل در بخش خصوصی و بین سه مجموعه اتاق تعاون اتاق بازرگانی و اتاق اصناف به خوبی صورت گرفته است و اصناف حمایت از دولت را با قوت ادامه خواهند داد. به گزارش خبرنگار اصناف ایران، علی فاضلی امروز( 28 […]

    رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بر مبنای فرمایشات رهبری در راستای همدلی و همزبانی تعامل در بخش خصوصی و بین سه مجموعه اتاق تعاون اتاق بازرگانی و اتاق اصناف به خوبی صورت گرفته است و اصناف حمایت از دولت را با قوت ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار اصناف ایران، علی فاضلی امروز( 28 اردیبهشت) در همایش همدلی وهم زبانی، رونق اقتصاد و اشتغال که دراتاق ایران برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال و رونق در اقتصاد کشور است که این امر با شناسایی آسیب‌های این بخش محقق می‌گردد، ادامه داد: در این راستا دولت تاکنون هیچ گونه حمایتی از بنگاه های صنفی تولیدی کوچک نداشته است.

فاضلی اظهار کرد: در حوزه اصناف و بازار دو میلیون و 173 هزار بنگاه رسمی و 630 هزار بنگاه تولیدی کوچک مشغول کار هستند که برای این بخش عظیم تاکنون کاری انجام نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بحث همدلی و همزبانی بسیار خوب است اما سوال اینجاست که آیا تاکنون در راستای همدلی و همزبانی با اصناف و بازار حمایتی از این بخش صورت گرفته است؟

وی گفت: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح حمایتی برای بنگاه‌های کوچک کشور نداشته‌ایم و این در حالی است که اصناف تا این زمان بیش از 7 میلیون شغل ایجاد کرده است بدون اینکه هزینه مالی برای دولت داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بنگاه‌های تولیدی نیاز به حمایت دارند، ادامه داد: بخش تولید با دریافت تسهیلات با بهره بالای 20 درصد و هزینه سربار بین 30 تا 45 درصد، چگونه می‌تواند رشد داشته باشد.

فاضلی تصریح کرد: اقتصاد کشور باید بر پایه حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی باشد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی گفت: اصناف با دارا بودن 8 هزار اتحادیه صنفی و 631 اتاق اصناف در سراسر کشور در تعامل با دولت حرکت می‌کنند و انتظار دارند دولت نیز مطالبات اصناف را برآورده سازند.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: نظام تولید ما توسط سیستم بانکی ضربه خورده است و به نوعی می توان گفت با این سیستم بانکی و ارائه تسهیلات با سود بالا به بخش تولید، نظام تولید در حال نابودی است.

فاضلی با بیان اینکه لازم است سیستم بانکی اصلاح و به بخش تولید بها داده شود، افزود: امیدواریم در سایه تعاملات صورت گرفته بتوانیم گام‌های مطلوب‌تری را برای حمایت از تولید و اقتصاد کشور برداریم.

فاضلی تصریح کرد: امروز اصلاح وضعیت کسب و کار، که مد نظر رهبری نیز هست باید مورد توجه قرار گیرد و این امر محقق نخواهد شد مگر در سایه تعاملات و حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک.