نمایندگان اصناف کشور هفته آینده با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار می کنند

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون اصناف جلسه ای را برای برگزاری نشستی با حضور نمایندگان اصناف با رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه روز ملی اصناف( اول تیرماه) برای بیان مشکلات و مطالبات اصناف تدارک دیده است. علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز ملی اصناف در نامه ای […]

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون اصناف جلسه ای را برای برگزاری نشستی با حضور نمایندگان اصناف با رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه روز ملی اصناف( اول تیرماه) برای بیان مشکلات و مطالبات اصناف تدارک دیده است.

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز ملی اصناف در نامه ای به دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار دیدار اعضای هیات رئیسه و نمایندگان اتاق اصناف با وی شده است.

شهبازحسن‌پوربیگلری درگفت وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: طرح مشکلات اصناف در جلسه با دکتر لاریجانی رییس مجلس و گرفتن نظر مشورتی از وی برای رفع آن ها ، خواسته نمایندگان اتاق اصناف ایران در جلسه مذکور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 درصد تولید ناخالص ملی از سوی اصناف عاید کشور می شود و اصناف بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری داشته و دارند اما متاسفانه درسال های اخیر مورد بی مهری بسیاری واقع شده اند.

حسن پور اظهار کرد: اصناف کشور اکنون مشکلات عدیده ای دارند و در دوران رکود اقتصادی که در همه جای دنیا بر اساس آن میزان مالیات کاهش پیدا می‌یابد، اما اصناف ما مالیات مضاعف پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه اصناف در همه برهه‌ها حامی نظام، انقلاب ، دولت و رهبری بوده اند ، گفت: اصناف از پتانسیل بالایی در بخش خصوصی برخوردار هستند و امیدواریم که دولت به توانمندی و پتانسیل اصناف اعتماد پیدا کند.

حسن پور در خصوص توافق مالیاتی اصناف گفت: پرداخت مالیات یک تکلیف شرعی است اما در بخش تعیین مالیات، اصناف تاکنون مورد بی عدالتی قرار گرفته و مالیات سنگینی پرداخت می کنند در حالی که مالیات های سنگین باید از کسانی که فرار مالیاتی دارند، پس از شناسایی آنها اخذ شود .