در راستای دسترسی بازاریان به آخرین اخبار و قوانین انجام شد: سیستم اطلاع رسانی جامع آنلاین و همراه اتاق اصناف ایران افتتاح شد

  مراسم افتتاح سیستم جامع اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مخصوص گوشی های هوشمند در روز چهارشنبه با حضور رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق اصناف ایران رونمایی شد . به گزارش اصناف ایران، علی فاضلی در این مراسم در خصوص ضرورت این برنامه گفت: اتاق اصناف ایران با داشتن بیش از […]

 

مراسم افتتاح سیستم جامع اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مخصوص گوشی های هوشمند در روز چهارشنبه با حضور رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق اصناف ایران رونمایی شد .
به گزارش اصناف ایران، علی فاضلی در این مراسم در خصوص ضرورت این برنامه گفت: اتاق اصناف ایران با داشتن بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه و صدها هزار بنگاه صنفی نیاز به سامانه هوشمند و آنلاین دارد که بتواند اطلاعات و دستورالعمل ها و آیین نامه ها را به اطلاع تمامی تشکلها و واحدهای صنفی در سراسر کشور برساند.
وی تصریح کرد: خیلی از بنگاههای صنفی از حداقل ها و قوانین و آیین نامه های صنفی بی اطلاع هستند و اشرافی نسبت به قانون مالیات ،قانون مشاغل و قانون کسب وکار ندارند و به همین دلیل در برخی از موارد این بی اطلاعی از قوانین موجب تعطیلی واحدهای صنفی می شود.
فاضلی افزود: این سامانه از دو طریق دانلود از سیستم بازار بر روی گوشی‌های تلفن همراه و سامانه سایت اتاق اصناف ایران قابل دسترس است که افراد می‌توانند از طریق آن به آخرین اخبار روز مرتبط با اصناف، بخش‌نامه‌ها و قوانین مرتبط دسترسی داشته باشند.
وی تصریح کرد:به طور کلی نرم افزار اندرویدی سیستم جامع اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران آخرین اخبار را از وب سایت این اتاق دریافت و به کاربران امکان میدهد تا اخبار موجود در وب سایت اتاق اصناف ایران و قوانین و آئین نامه های مربوطه را به راحتی بر روی گوشی های هوشمند خود مطالعه کنند.
فاضلی تاکید کرد: این برنامه به راحتی بر روی اندرویدهای بالاتر از نسخه ۴ کیت‌کت به راحتی نصب می‌شود و از قابلیت‌های این برنامه صفحه شروع، صفحه نمایش فهرست تمام اخبار، صفحه نمایش کامل خبر و صفحه ورود و خروج است.
رئیس فراکیسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: موضوع اطلاع رسانی کار بسیار عالمانه ای است که از طرف اتاق اصناف صورت می گیرد و نیاز بود سالهای قبل این کار انجام شود. با توجه به اینکه شبکه بازار در صدا و سیما ایجاد شده است، اصناف نیز نیاز به نرم افزار دقیق اطلاع رسانی داشتند تا بتوانند اطلاعات مخصوص به حوزه اصناف را به طور دقیق و آنلاین دریافت کنند.
وی افزود: با ایجاد این نرم افزار هر متقاضی ایجاد واحدصنفی که در دورترین نقاط کشور نیز قصد ورود به بازار کار را داشته باشد می تواند اطلاعات مورد نیازش را در این خصوص دریافت کند.
براساس این گزارش، این سامانه برنامه اندروید توسط Android Studio و به زبان Java نوشته شده است و این برنامه، بر روی اندروید های بالاتر از نسخه ۴ (کیت کت) به راحتی نصب می شود و طراحی آن مطابق با استانداردهای Material Design است.

همچنین ماژول سمت سرور برنامه به زبان PHP است که در کنار سیستم WordPress نصب می شود و داده ها را از پایگاه داده دریافت و پس از فشرده سازی با روش POST ارسال می کند. داده های ارسالی از سرور به برنامه اندروید شامل تیتر خبر، متن خبر و تاریخ آن است.

از قابلیت های این برنامه صفحه شروع (نمایش لوگو)، صفحه نمایش فهرست تمام خبرها، صفحه نمایش کامل خبر (تیتر، تاریخ، متن خبر)، صفحه ورود/خروج سیستم، صفحه درباره برنامه است.

همچنین امکانات برنامه شامل نمایش تمام خبرها به صورت فهرست (تیتر و خلاصه خبر)، نمایش کامل خبر به صورت متن (تیتر، متن و تاریخ)، ورود و خروج به برنامه، بازگشایی خبر در سایت اصلی، نمایش اخبار عمومی برای همه کاربران، نمایش اخبار غیر عمومی برای کاربرانی که وارد شده اند.