رئیس اتاق اصناف ایران: مباحث فرهنگی از مسایل کلیدی مغفول مانده در کشور است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مباحث فرهنگی از جمله مسایل کلیدی کشور است که مغفول مانده و در این میان واسطه ها به دلیل اینکه شرایط لازم برای کار این مجموعه فراهم نبوده خوب عمل نکرده اند. به گزارش اصناف ایران علی فاضلی در همایش سراسری روسای اتحادیه آرایشگران مردانه اظهار کرد: در بحث مسائل […]

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مباحث فرهنگی از جمله مسایل کلیدی کشور است که مغفول مانده و در این میان واسطه ها به دلیل اینکه شرایط لازم برای کار این مجموعه فراهم نبوده خوب عمل نکرده اند.
به گزارش اصناف ایران علی فاضلی در همایش سراسری روسای اتحادیه آرایشگران مردانه اظهار کرد: در بحث مسائل فرهنگی هرجا که مردم حضور داشتند، موفق بوده ایم و اکنون با تلاش تیم هسته ای به وفاق ملی رسیده ایم لذا باید برای ارتقای فرهنگ کشور نیز گام های مثبت برداریم.
وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های اقتصاد ایران گفت: برای ورود سرمایه گذار خارجی به کشور در مرحله نخست دولت باید تلاش کند تا سرمایه های داخلی کشور را که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند را حفظ کند و سرمایه گذار خارجی تنها برای عرضه تکنولوژی و ماشین آلات به روز تولید وارد کشور شود نه برای جایگزین کردن کالا.
فاضلی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ایران بنگاه محور است و اصناف نیز به عنوان نیروی عظیمی برای دولت به حساب می آیند و باید نگاه دولت به سمت اقتصاد تغییر کند و تلاش کرد تا وارد بازار کار اقتصادی شد.
وی ادامه داد: دریافت مالیات های سنگین از صنوف و احدهای تولیدی در شرایط رکود اقتصادی برای ساختار اقتصادی کشور زیبنده و موثر نیست و متاسفانه مباحث مالیات مسائل وارونه است.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در حالی که بنگاههای اقتصادی تحت فشار هزینه های مالیاتی هستند اما تعداد کثیری از شرکت های بزرگ فرار مالیاتی دارند و به این موضوع رسیدگی نمی شود .
وی با تاکید بر اینکه برای حضور اصناف در مبادی تصمیم گیر کشور باید بیشتر تلاش کرد، افزود: اصناف باید برای این موضوع برنامه ریزی دقیق و قوی تر داشته باشند و چرا اصناف نباید در مجلس صاحب کرسی باشند تا بتوانند از منافع خود دفاع کنند.
فاضلی افزود: اقدامات شایسته اتحادیه صنف آرایشگران در سالهای اخیر قابل تقدیر است و تا کنون شیوه کارها به صورت سنتی بوده که باید حرکت رو به جلو داشته باشیم و در این زمینه با تکنولوژی روز و همگام با فرهنگ ایرانی حرکت کنیم.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در شرایط پسا تحریم نباید اجازه داد تا دشمن از غفلت ما سوء استفاده کند، گفت: تاکنون دشمن در تهاجم فیزیکی موفق نبوده و به همین دلیل است که سعی در تضعیف فرهنگ و اقتصاد کشور دارد.
وی تصریح کرد: کار اصناف مقدس و قابل ستایش است، و اصناف نقش بسزایی در فرهنگ دارند و حال که دشمن به دنبال بی هویت کردن فرهنگ ایرانی است و زدودن ارزش ها از فرهنگ ایرانی را نشانه گرفته است، باید تلاش کرد و تمرکز بیشتری در بخش مسایل فرهنگی و تشویق و ترغیب جوانان به استفاده از مد و مدل های ایرانی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و جای کار فراوان برای ایجاد طرح و مدل های ایرانی دارد و خوشبختانه اتاق اصناف ایران در بخش پوشاک جزو کارگروه مد و لباس ایرانی شده است که ۱۳ اتحادیه نیز در این کارگروه حضور دارند و صنف آرایشگران مردانه نیز می تواند با برگزاری جشنواره مدل های ایرانی نقش موثری را در فرهنگ سازی کشور داشته باشد و اتاق اصناف ایران در این راستا حامی و پشتیبان اتحادیه خواهد بود.