عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مشکل مالیات اصناف از طریق شورای گفت‌وگو قابل حل است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل و مشکلات مرتبط با موضوع مالیات اصناف با مذاکره و از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قابل حل و فصل است. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران تصریح کرد که پرداخت مالیات اصناف در شرایط رکود اقتصادی باید به نحوی باشد […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل و مشکلات مرتبط با موضوع مالیات اصناف با مذاکره و از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قابل حل و فصل است.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران تصریح کرد که پرداخت مالیات اصناف در شرایط رکود اقتصادی باید به نحوی باشد که متضرر نشوند ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی آماده است چنانچه در این زمینه طرح مناسبی ارائه شود، مورد بحث و بررسی و یا تصویب قرار دهد.
وی افزود: معتقدم در کنار قانون باید انعطاف لازم نیز وجود داشته باشد و دولت در خصوص مساله مالیات اصناف باید متناسب با شرایط روز عمل کند به طوری که اکنون در شرایط رکود هستیم، ملاحظات و انعطاف لازم را درنظر بگیرد.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، مساله مالیات صنوف موضوع مهمی است که باید پیگیری شود و در این زمینه قطعأ جلسه‌ای با حضور مسئولان اتاق اصناف ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهیم داشت.
ندیمی اظهار کرد: به لحاظ قانونی چنانچه مجری انعطاف لازم را داشته باشد، مشکل مرتفع خواهد شد و اینکه ما همواره یک رقم ثابت را برای مالیات در نظر بگیریم و هیچ ریسکی را نپذیریم، صحیح نیست چون که سبب عدم بازدهی فعالیت های اقتصادی خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اتاق اصناف ایران برای دفاع از حقوق حقه خود باید وارد عمل شود و اکنون شرایط مثل گذشته نیست و اتاق اصناف ایران خود صاحب اختیار و تصمیم گیری است.