عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس : افزایش مالیات صنوف در شرایط رکود بازار به نفع اقتصاد کشور نیست

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ یک از اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی موافق افزایش مالیات در شرایط رکود نیستند چرا که به ضرر اقتصاد کشور است. حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: اکنون که بازار در شرایط رونق نیست، افزایش مالیات ها نمی تواند رضایتمندی را به همراه داشته […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ یک از اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی موافق افزایش مالیات در شرایط رکود نیستند چرا که به ضرر اقتصاد کشور است.
حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: اکنون که بازار در شرایط رونق نیست، افزایش مالیات ها نمی تواند رضایتمندی را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه اکنون مالیات اصناف در مقایسه با دو سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است ، تصریح کرد: در شرایط فعلی که خود دولت تاکید بر این دارد که قیمت کالاها ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و حقوق کارمندان تغییر نکند، مالیات نیز باید بر همین روال مالیات باشد و افزایش چندانی را نداشته باشد.
گروسی افزود: باید سیاست های تشویقی برای کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند در نظر گرفته شود و تنها نباید به دنبال اخذ مالیات بود . در تمام دنیا به همین گونه است که واحدهایی که به موقع مالیات را پرداخت می‌کنند دولت ها سیاست های تشویقی مناسبی از جمله ارائه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات با نرخ سود کمتر برایشان در نظر می گیرد به گونه ای که انگیزه پرداخت مالیات آنان را بالا می برند.
وی با بیان اینکه در خصوص مالیات باید جلسات تعاملی بین اتاق اصناف ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی حتما باید برگزار شود، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران باید جلسات کارشناسی با مسئولان ذیربط مالیاتی برگزار کند تا مشکلات صنوف در زمینه مالیات برطرف شود.