علی بهرمند رییس اتحادیه قنادان تهران به «تجارت» خبر داد: آکادمی نان و شیرینی ایران در راه است

در کلان‌شهر تهران مصرف انواع شیرینی و قنادی های بزرگ و کوچک که برخی از آن ها به برندهای معروفی در سطح شهر تبدیل شده، بسیار چشمگیر است. در هر منطقه‌ای از شهر چند واحد قنادی وجود دارد که همواره مغازه قنادی آنها شلوغ است، به طوری که می‌توان تنوع را در انتخاب‌های مشتریان دید. […]

در کلان‌شهر تهران مصرف انواع شیرینی و قنادی های بزرگ و کوچک که برخی از آن ها به برندهای معروفی در سطح شهر تبدیل شده، بسیار چشمگیر است. در هر منطقه‌ای از شهر چند واحد قنادی وجود دارد که همواره مغازه قنادی آنها شلوغ است، به طوری که می‌توان تنوع را در انتخاب‌های مشتریان دید. این اتفاق نتیجه برنامه‌ریزی و کوشش مسوولین اتحادیه قنادان تهران است که با اهتمام کامل درصدد ارتقاء کیفیت شیرینی در تهران است تا ضمن مشتری‌مداری، صنف قناد بتواند بدون متضرر شدن به کسب و کار بپردازد.
یکی از برنامه‌هایی که اتحادیه قنادان تهران آن را پشت سر گذراند حضور در نمایشگاه IBA 2015 در مونیخ آلمان بود.
علی بهره‌مند، رییس اتحادیه قنادان تهران حضور در این رویداد صنف و صنعت نان و شیرینی را برای ارتقاء صنعت نان و شیرینی ایران بسیار تاثیرگذار می‌داند. وی در گفتگو با «تجارت» پیرامون ارزیابی از IBA 2015 گفت: بازدید از انمایشگاه نان و شیرینی آلمان برای ما تجربه خوبی بود. به همراه چند تن از همکاران در نمایشگاه IBA 2015 حضور یافتیم، تولید نان در کشور آلمان شرایط مطلوبی دارد و می‌تواند الگوی مناسبی برای صنعت نان کشور باشد. البته ایران در تولید شیرینی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و تنوع شیرینی ایران حتی با آلمان قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه در زمان حضور در نمایشگاه IBA 2015نشستی با رییس اتحادیه نانوایان آلمان داشتیم گفت: پیتر بکر در این نشست به کیفیت بالای شیرینی ایران اذعان داشت. وی که تابستان امسال از صنعت شیرینی ایران بازدید داشت اظهار داشت که کیفیت و تنوع شیرینی ایران مصرف‌کنندگان را متحیر می‌کند بنابراین می‌توان برای ارتقاء شیرینی در کشور برنامه‌ریزی کرد.
رییس اتحادیه قنادان تهران در ادامه از راه‌اندازی آکادمی نان و شیرینی در ایران خبر داد و گفت: در نشستی با پیتر بکر مقرر شد تا آکادمی نان و شیرینی در ایران تاسیس شود تا قنادان بتوانند از کارگران ماهر و آموزش‌دیده برابر اصول شیرینی‌پزی در پخت استفاده کنند، چرا که اکنون کارگر ماهر به مشکلی برای کارفرمایان تبدیل شده است.
به گفته بهره‌مند، در نمایشگاه Ibex 2015 که نمایشگاه صنعت نان ایران است از نمایندگان نان و شیرینی در آلمان دعوت به عمل آمده تا ضمن بازدید از نمایشگاه Ibex زمینه اقدامات اولیه برای همکاری‌های دو کشور
 فراهم شود.
رییس اتحادیه قنادان تهران در بخش بعدی گفته‌های خویش با اشاره به تداخل صنفی قنادان و فانتزی‌پزی‌ها اظهار داشت: در کشور آلمان طبق قانون نظام صنفی قنادی و نانوایی با هم ادغام شده است، اما طبق قانون نظام صنفی در ایران نان و شیرینی از یکدیگر جدا است و عدم توجه به این موضوع مشکلاتی را برای صنف قناد ایجاد کرده است، چرا که در برخی از واحدهای فانتزی‌پز شیرینی‌های بی‌کیفیتی پخت می‌شود که بر کار قنادان نیز تاثیر گذاشته است، که با پیگیری‌های انجام شده از سوی اتحادیه قنادان تهران تداخل صنفی به دلیل تجمیع اتحادیه‌ها تا پایان سال رفع خواهد شد.
بهره‌مند در پایان با ارزیابی مثبت از صنف قنادان در تهران گفت: در حال حاضر کیفیت شیرینی در تهران مطلوب بوده و هیچ گزارشی مبنی بر نارضایتی مردم اعلام نشده است. با توجه به اینکه قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شده می‌توان انتظار داشت تولید شیرینی وضعیت بهتری را داشته باشد.