فاضلی : شرکت مدیریت صادرات در اتاق اصناف تشکیل می‌شود

رییس اتاق اصناف کشور از تشکیل شرکت مدیریت صادرات در اتاق اصناف برای حمایت از بنگاه‌های کوچک خبر داد. علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم بحث برندسازی است، تصریح کرد: برندسازی یکی از نقاط ضعف مجموعه تولیدی کشور است که البته در شش ماهه اخیر دو کارگروه […]

رییس اتاق اصناف کشور از تشکیل شرکت مدیریت صادرات در اتاق اصناف برای حمایت از بنگاه‌های کوچک خبر داد.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم بحث برندسازی است، تصریح کرد: برندسازی یکی از نقاط ضعف مجموعه تولیدی کشور است که البته در شش ماهه اخیر دو کارگروه برای این موضوع در نظر گرفته شده و موضوع برندسازی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در صنعت کیف و کفش چرم شاخصه‌ها نشان می‌دهد که در شهریور امسال میزان توسعه صادرات نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد افزایش داشت و این نوید خوبی است و در بخش لوازم خانگی نیز چنین روندی را شاهد بودیم.

تبلیغات برندهای داخلی در دستور کار اتاق اصناف

فاضلی در عین حال از دستور کار بودن تبلیغات برندهای داخلی خبر داد و افزود: همچنین کار مشترکی با برندهای خارج از کشور نیز در مجموعه مدیریتی تولید را در برنامه داریم.

رییس اتاق اصناف کشوردر بخشی از سخنان خود با بیان اینکه یکی از ضعف‌های عمده مجموعه بنگاه‌های کوچک این است که به تنهایی نمی‌توانند در توسعه صادرات غیرنفتی مشارکت کنند، گفت: بنگاه‌ها در بازاریابی مشکل دارند و یکی از موضوعات عمده آن ها بحث سرمایه‌گذاری است که در این راستا شرکت مدیریت صادرات در مجموعه اتاق اصناف کشور در حال تدوین است تا بتواند این بنگاه ها را در این زمینه یاری کند.

قاچاق دو میلیارد دلاری کیف و کفش در ۶ سال اخیر

فاضلی همچنین با بیان این‌که قاچاق و واردات بی‌رویه را در بخش کیف و کفش شاهد هستیم، تصریح کرد: حدود شش سال اخیر به طور تقریبی دو میلیارد دلار قاچاق در این حوزه را شاهد بودیم که این موضوع همچنان ادامه دارد ولی به دنبال آن هستیم با کمک دولت تدبیر و امید، به نوعی دست واسطه‌گری را به خصوص در بخش قاچاق قطع کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد:‌ بارها عنوان کردم که در بحث قاچاق عزم جدی را در مجموعه‌های اجرایی کشور کمتر دیدم و شاید به همین دلیل است که آمار قاچاق به‌طور کلی سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و همچنان ادامه‌دار است.