همایش روسای انحادیه‎های صنفی اتاق اصناف تهران برگزار شد

همایش روسای انحادیه‎های صنفی اتاق اصناف تهران برگزار شد     همایش روسای اتحادیه‎های صنفی اتاق اصناف تهران با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، استاندار تهران، هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‏‎های صنفی تهران در سالن اجتماعات این اتاق برگزار شد. در جریان این مراسم محمدطحانپور رئیس […]

همایش روسای انحادیه‎های صنفی اتاق اصناف تهران برگزار شد


IMG_4985

 

همایش روسای اتحادیههای صنفی اتاق اصناف تهران با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، استاندار تهران، هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‏‎های صنفی تهران در سالن اجتماعات این اتاق برگزار شد.

در جریان این مراسم محمدطحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی طی سخنانی با تاکید بر اینکه اتحادیه‎ها خود را از دولت می‎دانند گفت: اصناف در جریان این موضوع هستند که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی سکاندار بخش اجرایی کشور شد. در بحث قیمت‏ها که اکثر اتحادیه با آن درگیر هستند متاسفانه زمانیکه بحث گرانی می‏‎شود صحبت از اصناف به میان می‎آید و دولتی‏‎ها گرانی‏‎ها را به اصناف نسبت می‎دهند.

طحان‎پور تصریح کرد: این در شرایطی است که هیچ یک از دستگاه‎ها بحث ارائه تسهیلات به اصناف را مطرح نمی‏کنند و توجهی به صنوف نمی‎شود که در این ارتباط می‎توان به کارت‏های اعتباری اشاره نمود.

IMG_4085

وی افزود: بارها گفتیم مسیر ارائه کارت اعتباری اشتباه است؛ اما هیچ یک از دولتی‏ها اهمیتی به اصناف به عنوان نظام توزیع نداده و قطب بازار وارد این برنامه‏ریزی کالا نشد.

طحان‎پور با بیان اینکه این طرح از طریق بانک مرکزی قابل اجرا نیست نوید واگذاری اقساطی لوازم خانگی بالای ۱۰ میلیون تومان را از شنبه داد.

وی خطاب به مقام وزیر اعلام کرد: اصناف به دنبال حرکت چرخ تولید و حمایت از تولید داخل است؛ اما دو ماه است که مالیات بیکاری می‏دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش‎روی مجلس تصریح کرد: روسای اتحادیه‏ها همه دوستدار نظام هستند و این حق را دارند که در برخی سیاست‏های کلان اصناف ورود کنند.

IMG_4092

در این همایش همچنین حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح آیین نامه های نظام صنفی، تقویت جایگاه اصناف، حذف سازمان های غیر ضروری نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

  • در برنامه ششم توسعه روسای اتحادیه‏ها مسائلی را در این خصوص مطرح کردند و به طریق اتاق اصناف ایران ارجا شد.
  • توقعی که از دولتمردان داریم ارتقای جایگاه اتاق اصناف در سطح ملی است. هنوز در مراجع تصمیم‎گیری بین اتاق اصناف در مقایسه با اتاق‏های بازرگانی و تعاون تبعیض وجود دارد.
  • از شما دولتمردان درخواست داریم، نقش اصناف را پر رنگ‏تر ببینید و اختیارات لازم را به آنها واگذار کنید.
  • در حوزه‏های مالیات و بازرسی کمیسیون ادغام در اتاق اصناف شکل گرفته و چابک سازی اتحادیه‎ها در صدر برنامه‏ها گنجانده شده است.
  • هنوز بحث بدون پروانه‏ها در کشور حل نشده است، دستفروشی به عنوان تهدید برای اصناف در آئین نامه ۱۶ قانون کسب و کار هم به درستی بحث برخورد با این رویه مطرح شده
  • امیدواریم قانون نظام صنفی در سال ۹۵ اصلاح شود.

IMG_5015

درخشانی رئیس اتحادیه سوپر مارکت‏ها به موضوع فروشگاه‎های بزرگ اشاره کرد و گفت: فروشگاه های بزرگ معضلی برای اصناف شده است؛ لذا ساماندهی فروشگاه های زنجیره ای باید به اصناف سپرده شود.

او افزود: اگر دولت صلاح بداند و از روسای اتحادیه‏ها در مسائل خاص نظرخواهی کند، مطمئنا نتایج مطلوب‎تری حاصل خواهد شد. ارائه تسهیلات ویژه و معافیت‏های مالیاتی جهت امسال و سال بعد می‏تواند در این برهه که اقتصاد دچار آشفتگی شده است شرایط را بهبود بخشد.