بیانیه اتاق اصناف ایران به مناسبت دهه فجر

اتاق اصناف ایران با صدور بیانیه ای از ملت شریف ایران خصوصاً خانواده بزرگ اصناف کشور برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، متن کامل بیانیه اتاق اصناف ایران به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدین شرح است؛ بسم الله الرحمن الرحیم دهه […]

اتاق اصناف ایران با صدور بیانیه ای از ملت شریف ایران خصوصاً خانواده بزرگ اصناف کشور برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، متن کامل بیانیه اتاق اصناف ایران به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه فجر به معنای بزرگداشت اعتقادات دینی، آرمان‌های اسلامی و حماسه مردمي است كه با دست خالي براي تحقق استقلال و آزادي و مبارزه با استكبار و استبداد و ظلم‌‌ به پاخواست و بر اين آيه شريفه قرآن كريم عملا اعتقاد ورزيد كه ” إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگرآنکه آنان آنچه را درخودشان است تغییردهند! “. دهه فجر تداعی‌کننده انقلاب مردمی است که از دل ظلمت سلطه و استبداد راه به نور “استقلال‌، آزادی‌ و جمهوری اسلامی” برد و با دلاورمردی و سلحشوری بر آن استقامت ورزید.
ملت ايران به درستي درك كرد كه کلید تحولات اجتماعی ، سياسي و فرهنگي و اقتصادي و هر تحول عظیمي تنها در دست اوست ودر طول سی‌و هفت سال گذشته در تمامي بزنگاه هاي تاريخي با اين اعتماد و اعتقاد و اطمينان گره هاي بسياري را گشود و از سدهاي بسياري گذر كرد كه نمونه نزديك آن پيروزي در برجام بود.
پايداري و هوشیاری ملت بزرگ ایران در برابر مشکلات و توطئه‌های سیاسی و اقتصادی دشمن مثال‌زدنی است. مقاومت و پیشرفت ناشی از این هوشیاری، سرمایه بزرگ این ملت براي هميشه تاريخ و براي بوده است.
جامعه اصناف کشور که یکی از ارکان اصلی حماسه‌ساز نهضت امام خمینی(ره) و قیام مردم ایران بودند و به تعبیر بنیان‌گذار انقلاب «هميشه بازار دنبال مقاصد اسلامى و براى پيشرفت اسلام و براى پيشرفت اقتصاد اسلامى يك بازوى ستبر قدرتمندى بوده است» پس از انقلاب نیز در تمام این دوران سخت، گامی را واپس ننهاد وعلی رغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه همواره حامی نظام مقدس جمهوري اسلامي و برنامه هاي دولت بوده است.
ملت رشید و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی در شرایطی دهه فجر امسال را جشن می‌گیرند که تحولات منطقه‌ای و جهانی برای ایران وارد مرحله تازه‌ای شده است.
اکنون در دوران پساتحریم و در نتیجه دو سال تلاش بی‌وقفه دولت یازدهم وفعاليت شايسته دستگاه دیپلماسی شاهد گشایش و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گوناگون اقتصادی کشور هستیم.
در این شرایط اتاق اصناف ایران اولین و اصلی‌ترین هدف خود را تعامل با نهادهای نظام به‌ویژه دولت و مجلس ترسیم کرده‌ و سعی دارد بخش اقتصاد غیردولتی را به صورت منسجم در کنار بخش دولتی و پشتيبان برنامه هاي دولت قرار دهد.
از اهداف اصلی که انقلاب همواره به دنبال آن بوده پایداری اقتصادی است که آن در گرو استقلال اقتصادی رقم می‌خورد و حضرت امام(ره) بر این باور بودند که با استقلال اقتصادی یک کشور بیمه خواهد شد.
در همین راستا رهبر معظم انقلاب نیز با استفاده از تعبیر “اقتصاد مقاومتی” بر این نکته تأکید می‌کنند که امروز کشور نیازمند استقلال در حوزه تولید و اتکا و وابستگی کمتر به تولیدات خارجی است.اصناف ايران به عنوان پيشاني اقتصاد مقاومتي مصمم است تا اين برنامه را محقق كند.
اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط با خارج نیست؛ اگرچه در اقتصاد مقاومتی باید از پتانسیل‎های داخل بهره برد، اما موضوع مهم‌تر استفاده از پتانسیل کشورهای دیگر است. اقتصاد مقاومتی یعنی کم کردن هزینه‌ها و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری و نباید اقتصاد مقاومتی در جامعه در حد شعار باقی بماند بلکه باید نهادینه شود و برای اجرای آن نیازمند یک وفاق و عزم ملی هستیم.
امروز مأموریت بزرگ انقلاب اسلامی همچنان تأکید بر معنویت و تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام راحل و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب است. در این برهه حساس، نیازمند همدلی بیشتر همه قوا و نهادهای دولتی و خصوصی در نگاه به آینده هستیم.
پایان امسال در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌، ایام‌الله دهه فجر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اتاق اصناف ایران ضمن تبریک و تهنیت دهه مبارک فجر، از همه ملت شریف خصوصاً خانواده بزرگ اصناف کشور دعوت می‌کند با حضور شکوهمند در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وحدت و همدلی و صلابت انقلابی‌ خود را به منصه ظهور بگذارند و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را پاس داشته و با آرمان‌های والای امام، تجدید میثاق و با رهبر انقلاب اسلامی پیمانی دوباره ببندند؛ همچنین بار دیگر به جهانیان اعلام کنند که برای حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن تا پای جان ایستاده‌اند.