دعوت رئیس اتاق اصناف ایران از خانواده بزرگ اصناف برای شرکت در انتخابات

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال پیامی از خانواده بزرگ اصناف کشور برای حضور حماسی در پای صندوق های رای دعوت کرد و گفت: انتخابات فرصتی مدنی و دمکراتیک است تا مردم بهترین مسیر را برای تحقق اهداف و خواسته های به حقشان عملی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، […]

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال پیامی از خانواده بزرگ اصناف کشور برای حضور حماسی در پای صندوق های رای دعوت کرد و گفت: انتخابات فرصتی مدنی و دمکراتیک است تا مردم بهترین مسیر را برای تحقق اهداف و خواسته های به حقشان عملی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، متن پیام علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران بدین شرح است؛

“بسمه تعالی”

اصناف با تأسیس اولین مجلس مشروطه در مهر ۱۲۸۵ش/شعبان ۱۳۲۴ق و تصویب قانون اساسی و متمم آن، همراه با روشن‌فکران آرمان‌هایشان را در چارچوب قانون اساسی و مجلس شورای ملی تحقق بخشیدند. در آن دوره تعداد نمایندگان اصناف در مجلس اول بیش از نمایندگان تجار است که نشان از تأثیرگذاری این قشر اجتماعی دارد.
بیش از یک سوم نمایندگان مجلس اول را بازاریان (۲۸ نفر تجار و ۲۹ نفر از اصناف) تشکیل می‌دادند، در مجلس نیز نمایندگان اصناف بسیار فعال بوده و جمعاً ۱۲۱۴ بار در مجلس اول درباره مسائل گوناگون سخن گفته‌اند که یک پنجم کل دفعات سخنرانی نمایندگان در این مجلس هم توسط اصناف ایراد شده است و بر همین مبنا احساس نزدیکی و پیوند میان مجلس و اصناف طبیعی است.
اگر چه در دوره های اخیر از میزان حضور رسمی و مستقیم اصناف در مجلس کاسته شده است اما درصد بسیار زیادی از حامیان نمایندگان دوره های مختلف مجلس را خانواده های صنفی آنان تشکیل می دهند و همچنان به عنوان قشر تاثیر گذار بشمار می روند.
در كشور ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سیره عملی حضرت امام(ره) همواره تکیه بر آرای عمومی مردم بوده است و ایشان در حقیقت برگزاری انتخابات را تبلور اراده و خواست مردم می‌دانستند.
هم‌اکنون که در آستانه یکی از مقاطع تأثیرگذار و مهم کشورمان هستیم، مردم بزرگوار و شریف ایران اسلامی باید همانند همیشه، بلکه پویاتر و تاثیرگذار ، در صحنه انتخابات حاضر باشند و به متعهد ترین، صالح‌ترین، به روز ترین و آشنای به مسائل و مشکلات مردم رأی دهند که علاوه بر انجام تکلیف الهی و ملی، سرنوشت و آینده خودشان و نظام را به درستی و با عقلانیت رقم زنند.
البته تاریخ نشان داده که ملت شریف ایران اسلامی همیشه با مشارکت فعالانه و حضور آگاهانه خود سرنوشت نظام را به خوبی رقم زده است و هرکجا به صندوقها پشت کرده و انتخابات را کم اهمیت تلقی نموده،نظام را در رسیدن به اهدافش با مشکل مواجه کرده است.
انتخابات فرصتی است مدنی و دمکراتیک تا مردم بهترین مسیر را برای تحقق اهداف و خواسته های به حقشان عملی کنند.حضور اگاهانه در پای صندوق‌های رأی بارزترین مظهر بروز اراده ملی و حقوق اولیه هر ملتی است و پشتوانه نظام و انقلاب محسوب می‌شود و مردم با مشارکت خود نشان‌ می‌دهند که می‌‌خواهند در سال‌های آینده سرنوشت‌شان چگونه رقم بخورد.

خانواده بزرگ اصناف کشور به عنوان یاوران دیرینه و همیشگی انقلاب و رهبری در سی و هفت سال گذشته، بار دیگر با حضور حماسی و پررنگ خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سرنوشت جمعی خود را به بهترین نحو رقم خواهند زد و با آرمان‌های امام و رهبری و شهدای انقلاب پیمان دوباره خواهند بست.