رئیس فراکسیون اصناف : اصناف ۲۲۰ هزار شغل در سال ۹۴ ایجاد کردند/ هیچ تسهیلاتی برای اصناف دیده نشده است

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف در سال گذشته با توجه به وضعیت رکود بازار موفق شدند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند. شهباز حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به وضعیت رکود بازار، اصناف بدون ایجاد هزینه برای دولت در مجموع سال […]

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف در سال گذشته با توجه به وضعیت رکود بازار موفق شدند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند.

شهباز حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به وضعیت رکود بازار، اصناف بدون ایجاد هزینه برای دولت در مجموع سال گذشته ۲۲۰ هزار اصناف شغل ایجاد کردند و به این ترتیب در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی در بحث کارآفرینی سرآمد بودند.

وی اظهار امیدواری کرد با خروج از شرایط رکود بازار، اصناف به عنوان سرمایه های عظیم انقلاب بتوانند به جایگاه واقعی خود در نظام اقتصادی کشور دست یابند.

حسن پور با اشاره به سهم بیش از ۱۷ درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی گفت: با این وجود متاسفانه اصناف به لحاظ حمایتی از هیچ گونه تسهیلات برخوردار نیستند و همین مسئله باعث تعطیلی کسب و کار در بخشی از جامعه اصناف به ویژه صنوف تولیدی شده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه های اصناف در زمینه مالیات، بهای حامل های انرژی ، شهرداری ، بیمه و … افزود:  اکنون شرایط بازار و هزینه ها به گونه‌ای است که اصناف برای تامین مالیات و حامل های انرژی با مشکل مواجه هستند.

حسن پور با تاکید بر اینکه دولت در پرداخت تسهیلات، بهای بیشتری را به واحدهای صنعتی می دهد و جامعه صنفی دیده نمی شوند، افزود: در حال حاضر ۷۵۰۰ واحد صنعتی می توانند مشمول ارائه تسهیلات شده اند تا بتوانند کالاهایشان را به بازار عرضه کنند و گلایه داریم چرا برای اصناف هیچ گونه تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است و اصناف در تسهیلات اخیر ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت به واحدهای تولیدی دیده نشده اند.logo