رئیس اتاق اصناف ایران : برخورد با کالای قاچاق از شاخص های اقتصاد مقاومتی است/ مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی انجام شود

رئیس اتاق اصناف ایران  گفت:  اصناف برای برخورد با کالای قاچاق هیچ گونه مخالفتی ندارند و از این مصوبه نیز حمایت می‌کنند چرا که قاچاق کالا آسیب های جدی را به مجموعه تولید و اقتصاد کشور وارد کرده است ضمن اینکه برخورد با کالای قاچاق یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی به حساب می آید. […]

رئیس اتاق اصناف ایران  گفت:  اصناف برای برخورد با کالای قاچاق هیچ گونه مخالفتی ندارند و از این مصوبه نیز حمایت می‌کنند چرا که قاچاق کالا آسیب های جدی را به مجموعه تولید و اقتصاد کشور وارد کرده است ضمن اینکه برخورد با کالای قاچاق یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، علی فاضلی روز دوشنبه در پایان کار ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید از مرزها و مبادی ورودی اقدام و عمل صورت بگیرد در حالی که تاکنون این مسئله مدیریت نشده است.

وی با بیان اینکه اصناف آخرین حلقه توزیع کالا هستند، تصریح کرد: هیچ بنگاه صنفی حق ارائه کالای قاچاق را ندارد . شاید تنها ۵ درصد کالای قاچاق  در این حوزه باشد و دغدغه اصلی اصناف این است که چرا مسئولان ذیربط ۹۵ درصد توزیع قاچاق کالا که در مبادی ورودی و توسط واسطه ها وارد می شود را بدون اراده باقی گذاشته اند و تنها کنترل را بر روی واحدهای صنفی اعمال می کنند.

فاضلی با بیان اینکه اصناف برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مشکلی ندارند و حمایت نیز خواهند کرد، افزود: برای تاسیس فروشگاههای بزرگ باید تعریف درستی ارائه داده شود و منظور از فعالیت فروشگاههای بزرگ واحدهایی با متراژ بالاست و فعالیت  فروشگاههایی با متراژ ۸۰ یا ۱۰۰ متر کاربرد اقتصادی ندارد .

وی با تاکید بر اینکه فعالیت بیش از حد فروش در فضای مجازی برای اصناف مشکل ساز شده است، اظهار کرد: اصناف باید به سمت نوین سازی حرکت کنند و در غیر این صورت اصناف با مشکلات جدی تری مواجه خواهند شد. همچنین افزایش ایجاد مراکز تجاری فروش در تهران و شهرستان ها از دیگر مشکلات اصناف است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: مجموعه بافت سنتی اصناف نیاز به بازنگری دارد و مصوبه هیات عالی نظارت در خصوص ادغام برای همین منظور است و اگر اصناف در این خصوص ساکت بمانند، دیگران برای اصناف تعیین تکلیف خواهند کرد.

فاضلی افزود: اصناف سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در خصوص بحث بازرسی و نظارت بازرسان این حوزه به طور شبانه روزی فعالیت دارند  و  طی دو سال گذشته حقوقی دریافت نکرده اند .

وی با بیان اینکه اتاق های اصناف کشور از لحاظ تامین اعتبار و بودجه در بدترین شرایط ممکن هستند ، افزود: نمی توان از اتاق های اصناف توقع زیادی داشت ؛ با کدام توان و بودجه باید فعالیت داشته باشند ؛ از این رو می خواهیم مسنولان در ترمیم منابع بودجه اتاق های اصناف بخصوص تا پایان سال بیشتر توجه و دقت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور دهها برابر بهتر از دهه ۶۰ است ، اظهار کرد: امروز شرایط بهتری را برای رویایی با مشکلات داریم و باید شرایط را مدیریت کرد چون دشمن به دنبال نقطه ضعف است .

وی با تاکید بر اینکه اصناف در تمام حوزهای اقتصادی بر دیگر بخش ها سرآمد است، افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید اقتصاد را  از حوزه دولتی خارج کرد و به دست مردم و بخش خصوصی سپرد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم.