عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران: ادغام اتحادیه صنفی بهترین راهکار نوسازی صنوف است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بخش اعظم اتحادیه های صنفی کشور نیاز به بازنگری و نوسازی دارند و ادغام بهترین راهکار در این زمینه است. علیرضا راسی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی مبنی بر ادغام اتحادیه های همگن در دستور […]

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بخش اعظم اتحادیه های صنفی کشور نیاز به بازنگری و نوسازی دارند و ادغام بهترین راهکار در این زمینه است.

علیرضا راسی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی مبنی بر ادغام اتحادیه های همگن در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار گرفته و در بسیاری از شهرستان ها نیز اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: ادغام اتحادیه های صنفی مشابه و همگن، دارای کمتر از ۳۰۰ عضو و همچنین توان مالی اندک از شرایطی است که هیات عالی نظارت مصوب کرده و لازم الاجراست.
راسی با بیان اینکه ادغام سبب تقویت و پیشرفت امور اتحادیه های صنفی می شود، گفت: ادغام اتحادیه های صنفی در شهرستان های کشور اجرایی شده و در تهران نیز در حال بررسی و کارشناسی رسته های صنفی هستیم تا به صورت مطلوب اجرا شود.
وی افزود: اتحادیه‌های صنفی نیاز به نوسازی و پیشرفت دارند مثلا در حوزه خودرو چندین اتحادیه داریم از جمله صافکاری و نقاشی، آهنگری، رنگرزی، تشک دوزان صندلی و تودوزی، اتوسرویس، فروشندگان لاستیک و روغن و پنچرگیری ، لوازم یدکی و تعمیرکاران خودرو که وجود این اتحادیه ها به صورت جداگانه، باعث بالا رفتن هزینه ها و اتلاف وقت خواهد شد اما تجمیع آنها سبب افزایش توان اتحادیه ها و عملکرد بهتر این واحدها می شود.
وی افزود: قطعًا با شکل گرفتن ادغام، منافع عده‌ای به خطر می‌افتد و برخی ها از صندلی ریاست کنارخواهند رفت که این مساله شاید برای بعضی ها خوشایند نباشد و ساز مخالف بزنند که لازم است این مسایل و دیدگاه ها حل و فصل شود.
راسی با بیان اینکه اتاق اصناف برای بالا بردن توان اتحادیه ها و پیشرفت آنها، برنامه ادغام را با قوت ادامه خواهد داد ، گفت: اتاق های اصناف با اولویت بندی ، برنامه ادغام اتحادیه ها را به پیش خواهند برد و برای پیشرفت واحدهای صنفی گام خواهند برداشت