مدیر هماهنگی بازرسی اصناف: ۲۰ هزار فقره بازرسی از ۵۸ اتحادیه صنفی/ دور دوم طرح برخورد با عرضه کالای قاچاق به زودی آغاز می شود

مدیر هماهنگی بازرسی اصناف در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ضمن اشاره به این که ۵۸ اتحادیه صنفی مشمول اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق می شوند، به ارائه گزارشی از وضعیت بازرسیِ اصناف در راستای اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق پرداخت. حسین درودیان تعداد کل بازرسی ها از […]

مدیر هماهنگی بازرسی اصناف در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ضمن اشاره به این که ۵۸ اتحادیه صنفی مشمول اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق می شوند، به ارائه گزارشی از وضعیت بازرسیِ اصناف در راستای اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق پرداخت.

حسین درودیان تعداد کل بازرسی ها از صنوف در طی سه ماه از تاریخ آغاز اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق را  ۲۰ هزار و ۶۲۱ فقره بازرسی ذکر کرد و در عین حال متذکر شد: بازرسی از اصناف کماکان به صورت موردی و ادواری ادامه دارد و ۲۰ هزار و ۳۲۱ فقره بازرسی فقط در راستای اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق از بازرسی صورت گرفته است.

مدیر هماهنگی بازرسی اصناف همچنین از کشف ۱۹۴ فقره کالای قاچاق در فرآیند بازرسی از اصناف و اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق خبر داد و ضمن اعلام آنکه بازار برای فروش کالای قاچاق ناامن شد، گفت: همکاری و هماهنگی با اتحادیه های صنفی در جریان بازرسی از اصناف موجب شد تا تنش های موجود از بین برود و خوشبختانه آرامش در بازار برقرار باشد.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران تصریح کرد: بخش عمده ای از کالاهای قاچاق از بازار جمع آوری شده است و به این ترتیب می توان گفت که اصناف در اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق موفق بودند.

درودیان در واکنش به انتقادات و انتشار اخباری پیرامون آنکه همچنان کالای قاچاق در بازار موج می زند، نیز متذکر شد: هم اینک کالای قاچاق در بازار و پشت ویترین مغازه ها رویت نمی شود و تنها ممکن است به صورت انگشت شمار کالای قاچاق در سطح عرضه وجود داشته باشد.

به گفته مدیر هماهنگی بازرسی اصناف، اگرچه بازار برای فروش کالای قاچاق ناامن شده اما کالای قاچاق از کشور بیرون نرفته و همچنان در گردش است؛ در واقع کالاهای قاچاق به صورت زیرزمینی عرضه می شود و خارج از محیط بازار توزیع می گردد و بفروش می رسد.

وی در مورد تداوم طرح برخورد با کالای قاچاق توسط اصناف نیز، از آغاز دور دوم اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق توسط اصناف خبر داد و گفت: مرحله اول از اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در قالب ارشادی و تذکری عملیاتی شد، اما در مرحله دوم از اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق، بازرسی از اصناف با جدیت و برخورد شدیدتری پیگیری و رسیدگی می شود و در این مرحله اجناس و کالاها از مغازه جمع آوری خواهد شد و در صورت تقلب و تخلف به سازمان تعزیرات معرفی می شوند. /م/