جهانگیری اعلام کرد: ضرورت آمادگي كامل براي مديريت و كنترل بازار شب عيد/ گروه هاي بازرسي با نظارت دقيق مانع از تضييع حقوق مردم شوند

جلسه ستاد تنظيم بازار ظهر شنبه به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري با تاكيد بر ضرورت آمادگي كامل براي مديريت و نظارت بر بازار ايام پاياني سال، گفت: گروه هاي بازرسي و نظارت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و سازمان تعزيرات بايد در ايام […]

جلسه ستاد تنظيم بازار ظهر شنبه به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري با تاكيد بر ضرورت آمادگي كامل براي مديريت و نظارت بر بازار ايام پاياني سال، گفت: گروه هاي بازرسي و نظارت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و سازمان تعزيرات بايد در ايام پاياني سال و در تعطيلات نوروز، با حضور معنادار خود مانع از تضييع حقوق مردم شده و از افزايش قيمت ها از ميزان مصوب جلوگيري كنند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اقدمات خوب و موثر ستاد تنظيم بازار و دستگاه هاي نظارتي در چند سال اخير، اظهار داشت: خوشبختانه در سه چهار سال اخير مديريت و نظارت بر بازار شب عيد و ايام نوروز به خوبي انجام شده و اميدوارم با برنامه ريزي و تلاش هاي صورت گرفته امسال نيز شاهد رضايتمندي مردم در بازار شب عيد و ايام نوروز باشيم.

دكتر جهانگيري همچنين بر ضرورت استمرار نظارت و كنترل بر بازار و حمايت از حقوق مصرف كنندگان در تمام ايام سال تاكيد كرد و افزود: دولت حمايت هاي لازم را براي كمك به تامين منابع مورد نياز براي پرداخت حقوق گروه هاي نظارت بر بازار انجام خواهد داد و مردم بايد مطمئن باشند كه دولت وضعيت بازار را رها نكرده و با متخلفان برخورد خواهد كرد.

در اين جلسه شريعتمداري، معاون اجرايي رييس جمهور هم گزارشي از مقايسه روند شاخص، قيمت هاي كالا و خدمات در دولت نهم، دهم و يازدهم ارائه كرد و به تشريح نتايج بررسي و تجزيه و تحليل روند نرخ تورم و روند شاخص قيمت ها در زير گروه هاي فرعي و برخي كالاهاي اساسي مورد نياز مردم كه سهم بالايي در سبد مصرفي خانوارها دارند، پرداخت.

وي برخي افزايش قيمت ها در اقلام خوراكي را ناشي از افزايش قيمت جهاني، محدوديت ها در بازار و عوامل طبيعي دانست و در عين حال با اشاره به تمهيد لازم  از سوي دولت براي كنترل بازار،‌ گفت: قيمت ها در بازار شب عيد در كنترل خواهد بود.

وزير دادگستري نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه گشت هاي مشترك تعزيرات در تمام ايام سال و بخصوص ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز حضوري مستمر در بازار دارند، گفت: حضور اين گشت ها در سالهاي اخير موجب كاهش چشمگير جرائم و تشكيل پرونده هاي تخلف و نيز افزايش رضايت مردم  شده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هم در اين نشست با تاكيد بر اينكه قيمت خدمات نوروزي مراكز گردشگري و هتل ها افزايش پيدا نخواهد كرد، گفت: بسياري از مراكز گردشگري و هتل ها در برخي استان ها تخفيف هاي قابل قبولي لحاظ كرده اند و عدم افزايش قيمت ها به همه استانداران ابلاغ شده است.

نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در اين نشست گزارشي از روند تغيير قيمت كالاها و اقلام مختلف در بازار از ابتداي سال ۹۴ تا تاريخ ۴/۱۲/۹۵ ارائه كرد و اظهار داشت: در روزهاي پايان سال بيش از ۲۰۸ نمايشگاه و ۲ هزار فروشگاه زنجيره اي اقلام مورد نياز مردم را توزيع خواهند كرد.

در ادامه اين نشست گزارشي از اقدامات بعمل آمده در راستاي تنظيم بازار در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز ارائه شد و رييس سازمان حمايت مصرف كنندگان خاطر نشان كرد كه هيچ افزايش قيمتي در بخش حمل و نقل برون شهري و ريلي در ايام نوروز نخواهيم داشت.

در اين جلسه كه وزراي نفت، جهاد كشاورزي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، صنعت، معدن و تجارت و رييس كل بانك مركزي نيز حضور داشتند، معاون اجرايي رييس جمهور از برگزاري ۲۰۸ نمايشگاه و فروشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در ايام پاياني سال خبر داد و گفت: تعداد زيادي فروشگاه فوق العاده و حراج نيز دراستان هاي مختلف كشور برپا خواهد شد تا مردم بتوانند نيازهاي خود را با قيمت مناسب تامين كنند.