رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مجلس آماده اصلاح قانون نظام صنفی است/ لزوم حمایت از اصناف برای ایجاد اشتغال / ضرورت حضور اتاق اصناف در تصمیم گیری ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تاثیرگذاری بالای اصناف در نظام تولید، توزیع و ایجاد اشتغال، کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت و پشتیبانی بیشتر از اصناف را ضروری می داند. رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  دوشنبه شب با حضور در اتاق اصناف در نشستی با رئیس اتاق اصناف […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تاثیرگذاری بالای اصناف در نظام تولید، توزیع و ایجاد اشتغال، کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت و پشتیبانی بیشتر از اصناف را ضروری می داند.

رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  دوشنبه شب با حضور در اتاق اصناف در نشستی با رئیس اتاق اصناف ایران و معاونان و مدیران این اتاق دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدرضا پور ابراهیمی در این دیدار با اشاره به جایگاه اتاق اصناف در نظام اقتصادی کشور تصریح کرد : یکی از موضوعات مهم برای مجلس، بخش بازرگانی و اصناف و جایگاه و نقش اصناف آن در حوزه قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: مجلس، اتاق اصناف را نماینده بخش خصوصی می داند؛ در جایی که اتاق بازرگانی را در نقش کلان و اتاق های اصناف و تعاون را ناظر بر ساختار و مالکیت اشتغال می دانیم.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت سه اتاق در تدوین قوانین و مقررات ادامه داد: در بررسی های ما با توجه به اینکه اکثریت فعالان کسب و کار در بخش خصوصی در قالب این سه مجموعه فعال هستند و این مجموعه ها، نمایندگان بخش خصوصی و غیردولتی را تشکیل می دهند.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس بر لزوم به روز رسانی قانون نظام صنفی کشور تأکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های اقتصاد کشور باید در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال و حمایت از توانمندسازی اصناف، برگزاری جلسات برای حل مشکلات ضروری است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توانمندسازی اصناف در اقتصاد کشور خواستار ارائه پیشنهادات مشخص از سوی اتاق اصناف ایران شد و تصریح کرد:

لازم است پیشنهادهای کارشناسی شده اتاق اصناف به کمیسیون اقتصادی ارائه شود تا آسیب های اصناف مورد بررسی قرار گیرد.

پورابراهیمی داورانی با تاکید بر ضرورت ارایه پیش نویس به صورت طرح در مجلس افزود: در زمینه اصلاح قانون نظام صنفی، پیش‌نویس کاملی تهیه شود و مناسب است که به صورت طرح این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی اذعان داشت : با توجه به حضور مهم و اساسی و همسطح نقش اصناف و سنگین تر شدن این گروه در تصمیم گیری ها، حضور و نقش اصناف در حوزه های مهم و اساسی تصمیم گیری ها ضروری است.

وی همچنین تشکیل جلسات مشترک بین نمایندگان مجلس و اتاق های اصناف شهرستانها را ضروری دانست و گفت: مسئولان اتاق های اصناف شهرستانها باید در این دیدارها ، مشکلات نظام صنفی خود را مطرح و ارائه طریق نمایند.

پورابراهیمی افزود: قانون نظام صنفی کشور نیاز به بروزرسانی و اصلاح دارد و باید در این زمینه کار شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید اصناف در قوانین مرتبط با نصب صندوق های مکانیزه فروش ، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح قانون نظام صنفی نقش تاثیرگذاری ایفا نمایند.

وی در پایان تاکید کرد این کمیسیون آمادگی دارد پیشنهادات شما را در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در حوزه اصناف  و در قالب طرح پیشنهادی نمایندگان قانون نظام صنفی در راستای کارآمدی بیشتر قانون اصلاح کند .