فاضلی : ۲۰۰۰ دستورالعمل برای ایجاد شغل مشکل سازاست / برنامه پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی تا دو ماه آینده

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تدوین ۲ هزار دستورالعمل دست و پاگیر برای ایجاد شغل؛ مانع توسعه و مشکل ساز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی با اشاره به اینکه چنین رویه ای در دنیا وجود ندارد ، افزود: این قوانین سبب ایجاد اختلال درفضای کسب و کار می شود. […]

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تدوین ۲ هزار دستورالعمل دست و پاگیر برای ایجاد شغل؛ مانع توسعه و مشکل ساز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی با اشاره به اینکه چنین رویه ای در دنیا وجود ندارد ، افزود: این قوانین سبب ایجاد اختلال درفضای کسب و کار می شود.

وی درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین ایجاد شغل ادامه داد : باید مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون نظام صنفی توجه بیشتری داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به رشد چشمگیر تکنولوژی در فضای کسب و کار گفت: در پنج سال آینده استارتاپ ها، تهدیدی برای بنگاه های کوچک هستند که باید با آگاهی رسانی و آموزش به صاحبان این بنگاهها و تصویب قوانین تقویت کننده بنگاهها مانع از ایجاد اختلاف در فعالیت این مراکز شویم.

فاضلی با اشاره به شکل گیری کارگروه های خاص بین اصناف و مجلس شورای اسلامی افزود: در ۶ ماه نخست امسال اصلاح قوانین در جهت تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار از اولویت های اتاق اصناف و دلیل شکل گیری کارگروه های ویژه اصناف و مجلس است.

وی پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های تولید صنفی را از برنامه های اصناف در ۲ ماه آینده اعلام کرد و ادامه داد: پس از نشست مشترک بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی ، پرداخت این تسهیلات اجرایی خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ایجاد ۵۷ هزار شغل در سال گذشته در اصناف گفت: ۸۰ درصد این مشاغل در بخش های غیر مولد ایجاد شده است که این رویه باید اصلاح شود.

فاضلی صنعت گردشگری را بسیار پر ظرفیت برای ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: در این صنعت ۹ اتحادیه مشغول فعالیت هستند که توجه به ظرفیت این بخش در اولویت فعالیت های امسال قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت قرار گرفتن بازرگانی خارجی در خدمت تولید گفت : واردات باید در بخش مواد اولیه، ماشین آلات و ابزارآلات انجام شود.