در نشست هماهنگي برگزاري دومين جشنواره فروش ويژه نوروزي “نمايشگاهي به وسعت ايران” عنوان شد: مشارکت اتاق اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي تهران در «نمايشگاهي به وسعت ايران»/ لزوم مشارکت توليدي‌ها در ارائه تخفيف به صنوف توزيعي/ تخفيف در خدمات نوروزي/ ايجاد نشاط در جامعه با برگزاري جشنواره فروش ويژه نوروزي

          قاسم نوده فراهاني رئيس اتاق اصناف تهران، خسرو ابراهيمي نيا نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران، محمد اقر مجتبايي دبير کل اتاق اصناف ايران و روساي اتحاديه‌هاي صنفي تهران روز گذشته در محل اتاق اصناف تهران گرد هم آمدند تا براي برگزاري دومين دوره جشنواره فروش ويژه نوروزي “نمايشگاهي به […]

 

 

 

 

 

قاسم نوده فراهاني رئيس اتاق اصناف تهران، خسرو ابراهيمي نيا نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران، محمد اقر مجتبايي دبير کل اتاق اصناف ايران و روساي اتحاديه‌هاي صنفي تهران روز گذشته در محل اتاق اصناف تهران گرد هم آمدند تا براي برگزاري دومين دوره جشنواره فروش ويژه نوروزي “نمايشگاهي به وسعت ايران” اعلام آمادگي و همکاري کنند.

رئيس اتاق اصناف تهران در اين نشست گفت: امسال فروش فوق العاده را به جاي نمايشگاه‌هاي بهاره برپا مي‌کنيم. البته اين جشنواره مختص به صنوف توزيعي نيست و صنوف خدماتي از جمله تعميرگاه‌ها نيز مي‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. همچنين لازم است تا توليدي‌ها حتي بيشتر از توزيعي‌ها مشارکت داشته باشند و اقلام را با تخفيف در اختيار واحدهاي توزيعي بگذارند. اين کار موجب مي‌شود که با فروش بيشتر، آن تخفيفي که داده اند نيز جبران شود.

قاسم نوده فراهاني افزود: توصيه ما به واحدهاي صنفي اين است که در شب عيد به مردم و مشتريان درصدي تخفيف دهند تا علاوه بر حمايت از مصرف کنندگاني که توان خريدشان پايين آمده است، بتوانيم رونقي به بازار داده و درصدي از رکود ناشي از شيوع کرونا را جبران کنيم.

وي بيان کرد: اميدواريم اين جشنواره با همکاري و برنامه ريزي اتحاديه‌ها خوب و موثر برگزار شود تا در سال‌هاي آينده به نمايشگاه‌هاي بهاره باز نگرديم آنچنان که براي هميشه برگزاري آن‌ها فراموش شود و آسيب‌هايي که طي سال‌هاي گذشته با برگزاري اين نمايشگاه‌ها متحمل مي‌شديم را دوباره تجربه نکنيم.

دبير کل اتاق اصناف ايران نيز در اين نشست گفت: اتاق‌هاي اصناف ايران و تهران همواره تعامل خوبي با هم داشته‌اند و ما از نظرات تخصصي اتحاديه‌هاي صنفي تهران در جلسات بهره مي‌بريم و معتقديم با هم و در کنار هم مي‌توانيم معجزه کنيم. يکي از مواردي که در اين تعامل به آن رسيديم انتقاد هميشگي اتحاديه‌ها از برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره بوده است. به اين علت که موجب ضرر و زيان واحدهاي صنفي و مصرف کننده مي‌شود.

محمدباقر مجتبايي افزود: با تحقيقات علمي و ميداني به نتايجي دست يافتيم از جمله اين که مراجع کنندگان به نمايشگاه‌هاي بهاره، تنها ۴ درصد نياز خود را در اين نمايشگاه‌ها تامين مي‌کردند و باقي نيازهاي خود را مجددا از واحدهاي صنفي سطح شهر تامين مي‌کردند. ضمن اين که اکثر شرکت کنندگان از افراد بدون پروانه کسب و با کالاهايي غير مرغوب بودند. لذا تلاش بسياري کرديم که اين نمايشگاه‌ها تکرار نشود و به جاي آن “نمايشگاهي به وسعت ايران” را بنا گذاشتيم تا هر واحد صنفي يک غرفه باشد. ضمن اين که نگراني‌هاي بهداشتي از شيوع کرونا به خوبي نشان داد که چطور مي‌توانيم از ظرفيت پراکندگي واحدهاي صنفي و جلوگيري از تجمعات بهره بريم.

وي ادامه داد: حالا براي دومين سال پياپي است که “نمايشگاهي به وسعت ايران” را در برنامه داريم و مي‌طلبد واحدهاي صنفي که معتقديم از جنس مردم و منصف هستند در اين طرح مشارکت داشته باشند. علاوه بر کمک به رونق کسب و کار خودشان، در ايجاد نشاط در جامعه و عرضه کالا و خدمات با قيمت‌هاي تخفيفي، مشتريان را حمايت کنند.

در اين نشست بر لزوم تامين مواد اوليه توليد کالاهاي پر تقاضاي شب عيد و حمايت از کسب و کارهاي آسيب ديده از کرونا نيز تاکيد شد.

دومين جشنواره فروش ويژه نوروزي “نمايشگاهي به وسعت ايران” با هدف تقويت صنوف و همچنين عرضه کالا و خدمات با کيفيت و قيمت مناسب در شب عيد براي رضايت‌مندي مصرف کنندگان توسط واحدهاي صنفي داراي پروانه کسب منتخب سراسر کشور از يکم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۰ فرودين ۱۴۰۱ ادامه دارد و واحدهاي صنفي منتخب پوستر هاي متحدالشکلي را نصب مي کنند تا مشتريان از شرکت آن واحد صنفي در طرح مذکور مطلع شوند.