ششمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد

    ششمین اجلاس اتاق اصناف تهران با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی و به ریاست علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران برگزار شد. به گزارش اصناف ایران به نقل از اتاق اصناف تهران در این اجلاس علی فاضلی با تاکید بر این موضوع که تریبون اجلاس به منظور بهبود اوضاع و شرایط اتاق اصناف همواره در […]

    ششمین اجلاس اتاق اصناف تهران با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی و به ریاست علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش اصناف ایران به نقل از اتاق اصناف تهران در این اجلاس علی فاضلی با تاکید بر این موضوع که تریبون اجلاس به منظور بهبود اوضاع و شرایط اتاق اصناف همواره در دسترس روسای اتحادیه‌های صنفی است عنوان کرد: از تمام روسا انتظار می‌رود که دلالت‌های خود را به سمع و نظر دیگر روسای حاضر در اجلاس برسانند.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص قیمت گوشت مرغ عنوان کرد: مذاکرات فراوانی در این ارتباط انجام شده و وزیر جهاد در کمیسیون اقتصادی دولت تمام توان خود را برای ثبات قیمت مرغ به کار گرفته؛ لذا این که گفته می شود شبکه توزیع مرغ کشور ناسامان است کم لطفی است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره عنوان کرد: همکاران اتاق اصناف تمامی تلاش خود را به کار بستند تا مجموعه نمایشگاه‌ها به دور از هر گونه حاشیه برگزار شود و بهترین خدمات هم برای تولید‌کننده و فروشنده و هم برای مصرف‌کننده فراهم گردد.

فاضلی همچنین از برگزاری اولین همایش تجلیل از دانش آموختگان دانشگاهی در تاریخ اصناف خبر داد و گفت:  در این مراسم از مسئولان و دست اندرکاران مراکز فنی و حرفه‌ای زیر نظر اتحادیه‌ها به تقدیر و تجلیل خواهد شد.

در ادامه اجلاس الهیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، سه لایی و فیبر با اشاره به وضعیت شهرک خاوران عنوان کرد: متاسفانه مشکلات زیادی از جمله آب، برق گاز و تلفن، بر سر راه توسعه و پیشرفت این شهرک صنعتی قرار گرفت که پس از مدت‌ها با تلاش و کوشش بسیار موفق به رفع و رجوع آن‌ها شدیم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که مشکلات این شهرک به همین جا ختم نشد ادامه داد : پس از مدتی اتحادیه چوب، تخته سه لایی و فیبر شهر ری با تاکید بر واقع شدن خاوران در قلمروی صنفی این اتحادیه عنوان کرد کلیه اعضا باید نسبت به اخذ جواز از اتحادیه مذکور اقدام کنند که پس از تعاملات بسیار با اتاق اصناف سعی بر حل این مشکل داشته و داریم.

الهیان در خصوص دیگر چالش‌های این اتحادیه گفت: در حال حاضر نیز یک بنگاه معاملات ملکی ۲۰ هکتار زمین بالاتر از این شهرک را که موقعیت محلی خوبی را داراست برای فروش به منظور ایجاد شهرک صنعتی جدیدی در زمینه چوب و تخته به معرض فروش گذاشته است.

وی افزود: در این رابطه مکاتبات و مراسلات بسیاری با شورای شهر و شهرداری انجام گرفت که از اتاق اصناف نیز به عنوان سازمان دهنده ارگان‌ها خواستارم تا نوع کار این شهرک مشخص شود و نسبت به جلوگیری از اشتغال این شهرک در صنف چوب و تخته اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در ارتباط با سخنان الهیان تصریح کرد: در ابتدا شهرک خاوران در اختیار شرکت ساماندهی بود که طبق بند ۳ و ۴ قانون نظام صنفی اختیار تام به هیئت امنای مشترک داده شد و مذاکرات لازم در خصوص عدم تبدیل این شهرک به سرای چوب انجام خواهد گرفت.

در این اجلاس پیشنهاد الحاق رسته تولید و بسته‌بندی آجیل و خشکبار به اتحادیه صنف آجیل و خشکبار، تغییر عنوان اتحادیه صنف چوب و تخته و فیبر سه لایی نئوپان به فروشندگان چوب و تخته و فراورده های چوبی خام، تغییر عنوان اتحادیه صنف آهنگران و صنعت‌گران به آهنگران و صنعت‌گران خودرو  با افزوده شدن وسایل توزین و سنجش به آن مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است در این اجلاس از تعدادی از پیشکسوتان و روسای سابق اتحادیه‌های صنفی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.