رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان: برای توسعه اقتصادی باید به سمت نوسازی خطوط تولید و برند سازی حرکت کرد

    رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید مشوق‌هایی را ایجاد کرد که واحدهای صنفی به خصوص بخش تولیدی و خدمات فنی به سمت بازسازی و نوسازی خطوط تولید حرکت کنند. یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: ارتقای کیفیت کالا، خدمات تولید و راهیابی کالاهای تولید […]

    رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید مشوق‌هایی را ایجاد کرد که واحدهای صنفی به خصوص بخش تولیدی و خدمات فنی به سمت بازسازی و نوسازی خطوط تولید حرکت کنند.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: ارتقای کیفیت کالا، خدمات تولید و راهیابی کالاهای تولید داخلی به بازارهای صادراتی و حرکت به سمت برندسازی مساله مهمی است که باید با در اختیار گذاشتن امکانات واحدهای تولیدی و استفاده از تخصص و مهارت شاغلان گام‌های بلندتری را در این راه برداشت.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مساله مهمی است، افزود:در بخش تولید نیاز به برند سازی داریم ودر راستای اقتصادی مقاومتی باید تلاش کرد کیفیت کالاهای داخلی را بالا برد و جایگزین کالاهای مشابه خارجی کرد.

وی اظهار کرد: برند سازی مقوله مهمی در اقتصاد است و تولیدات داخلی نیاز به مطرح شدن دارند که این مهم از طریق برند سازی میافتد و لازم است تا دولت مشوق‌ها به تولید کنندگان بدهد تا امکان برندسازی و افزایش کیفیت تولید بوجود بیاید.

صادقی افزود: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنفی با توجه به شرایط موجود اقداماتی صورت گرفته و درخواست هایی مطرح شده که بتوانیم سهم نسبتأ مناسبی را فعالیتهای صنفی در بخش تولید دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاح شبکه توزیع نکته بسیار مهمی است وگسترش فروشگاه‌های زنجیرهای بسیار اهمیت دارد که بتوانیم نسبت به ساماندهی نظام توزیع و تحت تاثیر قراردادن قیمت‌ها کمک کرد.

صادقی اظهار کرد: باید این فرصت را به واحدهای صنفی داد که این واحدها نیز بتوانند تشکل‌های اقتصادی مربوط به خودشان را نسبت به تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز تامین کنند و به نحوی عمل کنند که امکان کنترل قیمت‌ها و عرضه مناسب کالاها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مساله مهم تدوین و تنظیم آیین نامه‌های اجرایی قانون نظام صنفی است که بخش عمده که اگر سه بخش در نظر بگیریم یک بخش تا پایان سال 93در حدود 15 آیین نامه و دستورالعمل ابلاغ شده و اکنون منتظر تصویب در هیات عالی نظارت و ابلاغ از سوی وزیر صنعت،معدن وتجارت هستیم.

صادقی گفت: بخش دیگر که نسخه آن تهیه شده و در کمیته کارشناسی در حال بررسی است، در نیمه اول سال جاری به پایان می‌رسد تمام آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را نهایی و ابلاغ خواهیم کرد.

وی در خصوص بازنگری در قانون نظام صنفی و تدوین آیین نامه‌های آن گفت: کلیات و رویکرد آیین نامه‌ها را قانون مشخص کرده و این رویکردها برای رسیدن به هدف مشترک بررسی شده است و همگرایی وجود داشته که به نوعی بتوانیم از ظرفیت آیین نامه‌ها استفاده ببریم و تاجایی که خلاء قانونی وجود دارد بتوانیم موانع را تا حد امکان و بطور نسبی پوشش دهیم.

تامین منابع حقوق بازرسان اصناف صورت گرفته است

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در خصوص وضعیت بازرسان اصناف گفت: بازرسان اتاق اصناف ایران دو بخش هستند که بخشی در استخدام وزارت خانه هستند و ردیف بودجه مستقلی را دولت پیش بینی کرده و اختیار برای پرداخت حقوق دارند.

وی تصریح کرد: بخش دوم بازرسانی هستند که بایستی از اتاق‌های اصناف حقوق دریافت کنند که تاکنون اتاق برای پرداخت حقوق بازرسان منابع مالی نداشتند که برای سال جدید منابع درآمدی نسبت به قبل متنوع‌تر شده و به ازای صدور و تمدید پروانه کسب حدود 25 تا 30 درصد نسبت به قبل افزایش درآمد قایل شدیم .

صادقی افزود: منابع جدید درآمدی برای اتحادیه و اتاق های اصناف کشور طبق ماده 72 قانون نظام صنفی در نظر گرفته شده که یک سوم از درآمد جرایم به اتاق های اصناف داده خواهد شدو حقوق بازرسان از منابع جدید پرداخت خواهد شد .

وی گفت: حدود 2 هزار بازرس در اتاق‌های اصناف فعال هستند که امیدواریم با همفکری و تعاملی که بین مجموعه اصناف و دولت وجود دارد مشکلات واحدهای بازرسی مرتفع شود.