فاضلی: مسئولان قدر اصناف را بدانند

 رئیس اتاق اصناف ایران حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران را ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش اصناف ایران به نقل از ایسنا، فاضلی در همایش روز ملی اصناف در خرم‎آباد، بیان کرد: حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران ۶۰۰ هزار میلیارد است و با این حال […]

 رئیس اتاق اصناف ایران حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران را ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش اصناف ایران به نقل از ایسنا، فاضلی در همایش روز ملی اصناف در خرم‎آباد، بیان کرد: حجم سرمایه گذاری اصناف و بازاریان در اقتصاد ایران ۶۰۰ هزار میلیارد است و با این حال مسئولان باید قدر این سرمایه ملی را بدانند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از خوشه‎های اقتصادی کشور متعلق به بنگاه‎های کوچک است، افزود: این بنگاه‎ها بدون تحمیل کوچک‎ترین هزینه‎ای به دولت هفت میلیون شغل را ایجاد کرده‎اند.

فاضلی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نه صنعت محور و نه کشاورز محور بلکه بنگاه محور است؛ بنابراین اصناف نقش بسزایی را در اقتصاد کشورمان ایفاء می‎کنند، گفت: تزلزل بازار به دلیل دیدگاه‎های غلط دولت‎ها در ادوار مختلف بوده و این مساله نیز ناشی از این است که اقتصاد کشور مردم محور نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه محوریت مردم می‎تواند اقتصاد را به سر منزل مقصود برساند، تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مردمی شد و با این حال بر جبهه کفر فائق آمدیم اما تا زمانی که اقتصاد مردم محور نشود باید هر روز شاهد افشای پرونده‎های فساد اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: اصناف از برخی مسئولان دلگیر هستند اما نظام مورد حمایت آنها است چون ولایت و رهبری چنین انتظاری را از اصناف دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه عرصه امروز کم‎تر از دوران جنگ نیست، گفت: شاید شرایط امروز کشور از وضعیت دهه ۶۰ نیز بدتر باشد؛ چرا که امروز جهان استکبار به دلیل ناتوانی در رویارویی مستقیم به هجمه اقتصادی و فرهنگی علیه کشورمان روی آورده است.

فاضلی به نقش اصناف و بازاریان در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اصناف همان‎گونه که توانستند جنگ را اداره کنند امروز نیز می‎توانند کشور را از تحریم‎ها عبور دهند.

وی به تلاش‎های صورت گرفته برای جدایی انداختن بین اصناف و بازاریان و روحانیت اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان همواره از ولایت و رهبری حرف شنوی داشته‎اند و گوش آنها هیچ‎گاه به احزاب و گروه‎های سیاسی نبوده است.