در اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران تاکید شد: اصناف قربانی دم دستی اقتصاد کشور

اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور اکثر روسای اتحادیه‌های صنفی عضو اتاق در حالی برگزار شد که اعتراض به نادیده گرفتن اصناف در تصمیم‌سازی برای مالیات اصناف مهمترین محور اظهارات سخنرانان را تشکیل می‌داد. به گزارش خبرنگار اتاق اصناف تهران، این جلسه با نثار سلام و صلوات بر ایمه اطهار، امام زمان(عج)، شهدا و […]

IMG_5202اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور اکثر روسای اتحادیه‌های صنفی عضو اتاق در حالی برگزار شد که اعتراض به نادیده گرفتن اصناف در تصمیم‌سازی برای مالیات اصناف مهمترین محور اظهارات سخنرانان را تشکیل می‌داد.

به گزارش خبرنگار اتاق اصناف تهران، این جلسه با نثار سلام و صلوات بر ایمه اطهار، امام زمان(عج)، شهدا و امام راحل و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و توفیق دولتمرادن از سوی ریاست اتاق اصناف تهران به صورت علنی شروع شد. علی فاضلی ضمن تشکر از همراهی هیات رئیسه اتاق به تمامی خانواده‌های اتاق و اتحادیههای تابعه تهران که عزیزان خود را از دست داده بودند تسلیت گفت.

IMG_4710 IMG_5316 در ادامه تقی علی‌اکبری رییس اتحادیه باتری‌سازان و باتری فروشان تهران که اولین ناطق بیش از دستور اجلاس بود، گفت: ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی نباید ما را درگیر خودش کند. از یک طرف نامه پلمپ اتحادیه فرستاده می‌شود و از سوی دیگر اتاق نسبت به رفع پلمپ اقدام می‌کند که کار درستی نیست.

 وی اضافه کرد: اگر هم قرار است اتاق، اقدام به پلمپ واحد صنفی نماید نباید اتحادیه را درگیر مشکلات با واحد صنفی کند.

رئیس اتحادیه باطری‌‌‌‌‌‌‌‌سازان و باطری‌فروشان تهران با اشاره به مشکلات مرتبط با مالیات گفت: در گذشته سازمان امور مالیاتی با اتحادیه‎ها توافق می‌کردند ولی در حال حاضر دارایی برای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی کمیسیون می‌گذارد و رئیس اتحادیه هم با استدلال دفاع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند اما در این کمیسیونها تنها می‎توان به ۱۷ تا ۲۰ مورد پرونده رسیدگی کرد؛ لذا آنها مالیات را به دلخواه خودشان تعیین می‌کنند بعد توپ را در زمین اتحادیه می‌اندازند تا از دعوای واحدهای صنفی با اتحادیه منافع خود را تامین نمایند.

 علی‌اکبری با بیان اینکه کالای قاچاق با کانتینر وارد کشور می‌شود گفت: باطری، کالای قاچاق ریزی نیست که در جیب جا بگیرد و بتوان آن را به صورت مخفی وارد کرد.

دومین ناطق پیش از دستور اجلاس حبیب الهیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی تهران بود که طی سخنانی با اشاره به مشکلات اصناف گفت: ما توانمند هستیم و اگر بخواهیم می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانیم آن را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

الهیان تاکید کرد: اگر اتحادیه‌ها دست به دست هم دهند، می‌توانند با اتکاء به وجود روسای کارآمد اتحادیه‌ها نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر داشته باشند. این موضوع باید مورد توجه اصناف کل کشور قرار بگیرد و با همدلی و انسجام از نماینده صنفی حمایت گردد که اگر غیر از این باشد مشکلات اصناف برای همیشه به قوت خود باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی با اشاره به مشکلات موجود در شهرک خاوران گفت: مشکلاتی در خصوص شهرک چوب و تخته داریم وانتظار داریم اتاق اصناف تهران نسبت به رفع مشکلات این شهرک اقدامات لازم را به کار بگیرند

خسرو ابراهیمی عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران هم طی سخنانی گفت: حدود ۲۰ اتحادیه صنفی انتخابات برگزار شد .

در ادامه نیز با قرائت نام روسای اتحادیه های که انتخابات در آن اتحادیه برگزار شد به حضار معرفی شد.

علیرضا راسی نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران نیز با اشاره به حضور در جلسات متعدد در راستای ایجاد وفاق واجرای منویات اتحادیه های صنفی گفت: تشکیل جلسات متعدد برای امور اجرایی در اتاق با مشارکت روسای اتحادیه ها از جمله کارهای مهمی بود که در طی مدت گذشته برگزار شد تا بتوانیم مشکلاتی که اتحادیه ها با اتاق دارند را بررسی و مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ابلاغ آیین نامه و حذف دفتر بود و جمع آوری آن، حضور جلسات متعدد کمیته کارشناس کمیسیون نظارت و اعلام مصوبات آن از جمله کارهایی بود که انجام شد.

حسین درودیان دبیر هیات رییسه اتاق اصناف تهران هم طی سخنانی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیسیون های ۹ گانه اتاق گفت : با توجه به اینکه چند پرونده ادغام داشتیم کمیته ادغام هم تشکیل شده است.

 وی اضافه کرد: تحویل میدان میوه و تره بار به اصناف تهران از جمله کارهایی بود که انجام شد.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده از سوی اتاق اصناف از واحدهای صنفی گفت:  در تیرماه سال جاری هم ۳۶۱۴۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که برای  6469 فقره بازرسی  پرونده تشکیل شد و بقیه  بازرسی ها رصد بود.

درودیان تاکید کرد: از این تعداد بازرسی ۱۲۸۹ پرونده جریمه زیر ۵۰ هزار و تعداد ۵۱۶۷ فقره پرونده بالای ۵۰ هزار تومان جریمه شدند همچنین ۲۶۱۴ پرونده ابلاغ ماده ۲۷قانون نظام صنفی از سوی اتحادیه ها داشتیم که در این میان بیشترین پرونده به ترتیب مربوط به صنف خواربار، میوه و سبزی،  نانوایان، آرایشگاه مردانه و پوشاک بود.

وی اضافه کرد: طرح عرضه بهداشتی دام زنده را برای عید قربان مدنظر داریم که انتظار همکاری از اتحادیه های صنفی مرتبط را داریم داریم.

ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق هم طی سخنانی گفت: در سازمان امور مالیاتی بین بد و بدتر، بدترین را انتخاب کردیم.

وی با خطاب قراردادن مسولان مالیاتی کشور گفت:  اگر کارتان درست است و تنها ۴ درصد مالیات کشور را اصناف می پردازند  پس این همه هیاهو برای نپرداختن مالیات اصناف برای چیست؟

وی اضافه  کرد : در خصوص ماده ۲۷ و ۲۸ باید بگویم که اتاق خودش هیچ کاری بدون هماهنگی اماکن ناجا واتحادیه ها انجام نمی دهد ضمن اینکه همه کارها به درخواست اتحادیه ها انجام می شود.

درادامه نیز اجلاس وارد دستور شده وسه تا از دستوجلسه را مصوب کرد در پیایان باتوجه به پایان رسیدن وقت اجلاس علی فاضلی طی سخنانی گفت: در بچث مالیات هیچ احدی جز بنگاه های صنفی شفاف عمل نکردند .

وی با بیان این مطلب که باید استراتژی مناسبی برای بخش مالیاتی کشور داشت گفت: ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالامی شود ۱۲ میلیارد خاکستری داریم اما سازمان مالیاتی نمی تواند از اینها بگیرد.در کنار این ارقام کارخانجات بزرگ هستند که مالیات نمی دهندبه طورنمونه  در سال ۹۱ به شرکت بزرگ خودرو سازی  هزار میلیارد تزریق شد تا ورشکست نشود ولی مالیات ندادند.

فاضلی با انتقاد از عملکرد در خصوص نصب دستگاه مکانیزه فروش هم گفت: ساخت و واردات داخلی در خصوص نصب دستگاه مکانیزه فروش نداریم امکانات نداریم بعدش اصناف را مقصر می دانند اینکه سر یکی را برای عزا و عروسی مثل مرغ باید برید شکی نیست ولی اصناف را همیشه مقصر قلمداد کردن به ضرر اقتصاد است.

وی در پایان بااشاره به ضرورت تبیین استراتژی نقش اصناف در پساتحریم هم گفت: اتحادیه ها باید استراتژی و برنامه راهبردی اقتصادی برای پس از تحریم داشته باشد. 

IMG_5316

IMG_5315

 

در پایان این اجلاس با اهدا لوح تقدیر از آقای سید جلال عجایبی به عنوان پیشکسوت اتحادیه صنف گل وگیاه وآقای احمد ابوالحسنی آزاده سرافراز روسای اتحادیه های صنفی از سوی هیات رییسه واتاق اصناف تهران تجلیل به عمل آمد.