در گفت و گوی اتاق خبر با رئیس اتحادیه قنادان مطرح شد انتقاد از تخلفات گسترده فروشندگان نان های فانتزی

مهم ترین مشکل این صنف تداخل کاری با صنف فروشندگان نان های فانتزی است. رئیس اتحادیه قنادان تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار  اتاق خبر گفت: درحال حاضر مهم ترین دغدغه اتحادیه قنادان تداخل صنفی با تولیدکنندگان نان های فانتزی است. این تداخل صنفی منجر به سوءاستفاده صنف نان های فانتزی شده است که به جای […]

مهم ترین مشکل این صنف تداخل کاری با صنف فروشندگان نان های فانتزی است.

رئیس اتحادیه قنادان تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار  اتاق خبر گفتدرحال حاضر مهم ترین دغدغه اتحادیه قنادان تداخل صنفی با تولیدکنندگان نان های فانتزی است. این تداخل صنفی منجر به سوءاستفاده صنف نان های فانتزی شده است که به جای تولید نان های گوناگون به تعداد کمی ازآن ها اکتفا کرده و به عرضه شیرینی روی آورده اند. این رویداد در نهایت منجر به سلب اعتماد مردم از قنادان شده است.

وی تصریح کرد: شیرینی عرضه شده در نان فانتزی ها به هیچ وجه با شیرینی متعلق به قنادی ها قابل مقایسه نیست چراکه در صنف نان فانتزی برای ارزان تر تمام شدن قیمت نهایی به کیفیت و بهداشت شیرینی ها توجه لازم را نمی شود.

بهرمند افزود: تولیدکنندگان شیرینی نیز ترجیح می دهند تا با واحد های صنفی نان فانتزی همکاری کنند چون تولیدکنندگان نان فانتزی همچون قنادان سختگیری ندارند و به نتیجه و محصولی که به مردم عرضه می کنند اهمیتی نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه در کشور آلمان نان و شیرینی هر دو درقالب یک اتحادیه فعالیت می کنند، تأکید کرد: در ایران طبق قانون نظام صنفی کشور نان فانتزی و شیرینی از یکدیگر منفک و تمام واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس اتحادیه قنادان در پاسخ به این پرسش که آیا موافق ادغام اتحادیه قنادان با اتحادیه تولیدکنندگان نان فانتزی هستید یا خیر، گفت: به هیچ وجه موافق این ادغام نیستم چراکه نحوه فعالیت این دو اتحادیه با یکدیگر کاملا متفاوت است . در صورت عملیاتی شدن چنین برنامه ای امکان ادغام اتحادیه قنادان با اتحادیه ای مانند نبات و آبنبات بیشتر است.

بهرمند در خصوص تداخل صنفی قنادان و آجیل فروشان گفت: با تفاهم نامه ای که میان این دو اتحادیه در سال ۱۳۶۷ منعقد شد واحدهای صنفی قنادی می توانند آجیل و خشکبار را به صورت سرد به فروش برساند و در مقابل آجیل فروشی ها نیز می توانند شیرینی های بسته بندی شده را عرضه کنند.

وی با اشاره به فسادپذیر بودن محصولات عرضه شده در قنادی ها تأکید کرد: رعایت قانون حدود صنفی برای این صنف لازم است چراکه اقلام عرضه شده پس از ۲ روز دیگر قابل مصرف و فروش نیستند و نزدیکی چند واحد صنفی منجر به کاهش فروش و هدر رفتن محصولات می شود.

بهرمند با اشاره به میزان مالیات های این صنف گفت: یکی از مشکلاتی که اتحادیه حتی با مراجعه به سازمان امور مالیاتی نتوانست آن را حل کند مالیات های سنگینی است که برای این صنف در نظر گرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی از فعالان این صنف که در سال ۱۳۹۰ حدود ۸ میلیون تومان مالیات پرداخت کرد، در سال ۱۳۹۴ باید ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت کند.